Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Oblačno, déšť se sněhem 9°C

Pražské podniky bojují o přežití: Zásilky rozvážejí i zkušení baristé

Autor: veef - 
25. března 2020
21:10

Kvůli nařízení vlády o zákazu prodeje venku na trzích drobní výrobci a zemědělci ztratili možnost prodávat své lokální suroviny. S tím se rozhodli něco udělat Marta a Daniel Kolští, kteří vlastní síť kaváren Mamacoffee.Vymysleli princip takzvaných plných tašek (velké a malé), ve kterých si zákazník může kromě kávy objednat mléčné výrobky, ovoce, zeleninu nebo třeba pečivo. Nejsou však jediní, kteří se snaží dostat zboží od těchto dodavatelů přímo k Pražanům. V podobném duchu funguje i Gastrofresh nebo třeba Foodin catering.

Běžně k nim chodí lidé na kávu a třeba něco malého k zakousnutí, nyní ale mají možnost si z e-shopu Mamacoffee kromě pražené kávy objednat i tašku plnou jídla. „Když jsme byli nuceni kvůli vládnímu nařízení zavřít všechny naše kavárny, najednou se ocitli naši dodavatelé v podstatě bez práce a příjmu. Chtěli jsme je nějak podpořit, a tak nás napadlo, že bychom mohli jejich skvělé výrobky zprostředkovat našim zákazníkům,“ řekl Blesku Daniel Kolský, majitel sítě kaváren Mamacoffee.

Zákazník si může vybrat ze dvou velikostí tašek. Větší je spíše pro rodinu, ta menší myslí zase na singles. „V té velké je kromě jiného 250 g naší kávy, 20 vajec, 3 litry mléka, dále pak 4,5 kg ovoce a 8 kg zeleniny. Všechno zboží je od našich prověřených dodavatelů a na jejich výrobky jsou naši zákazníci zvyklí. Nebo je běžně používáme u nás v kuchyni, takže se za jejich kvalitu mohu zaručit,“ vysvětluje Kolský.

Z baristů kurýři

Kromě zprostředkování těchto potravin nabízí kavárna i jejich rozvoz. „Naši baristé jsou bez práce, a tak se z nich stali kurýři. Sami se začali nabízet, že nám s tím rádi pomohou. My jsme jim zajistili auta a oni rozvážejí. Nechtěli jsme ani otevírat ta výdejová okna. Nepřijde nám to jako nejlepší řešení, aby v téhle době lidé čekali ve frontě. Navíc ještě když jde o kafe. I proto jsme se rozhodli naše tašky rozvážet lidem přímo domů,“ řekl Daniel Kolský.

 

Přidávají se i další

Mamacoffee ale není jedinou firmou, která se rozhodla podpořit své lokální dodavatele. V podobném duchu začal nedávno fungovat i Foodin catering. „Jsme firma, která se zabývá především zajištováním cateringu na různé eventy, oslavy a podobně. V téhle těžké době jsme ale naši činnost přeorientovali a produkty od našich dodavatelů nabízíme rovnou lidem,“ říká zakladatelka Foodin catering Petra Pavičová.

„Minulý týden jsme spustili nový e-shop, kde si lidé mohou objednat různé druhy bedýnek. Třeba masovou, mléčnou nebo veganskou. Vše je od lokálních dodavatelů a většinou navíc v biokvalitě. Sice nejsme tak velcí jako třeba Rohlík, ale našim zákazníkům zaručujeme, že při předání zboží jsme vždy vybaveni rouškou, rukavicemi a dezinfekčními prostředky,“ dodala na závěr Pavičová.

Podobně fungují i v Gastrofresh. „Běžně zavážíme restaurace nebo třeba závodní a školní jídelny. Současná situace nás ale donutila se přeorientovat. Nyní čerstvé ovoce a zeleninu vozíme lidem přímo domů,“ řekl Ludvík Kacer, výkonný ředitel společnosti.

drazor ( 25. března 2020 21:49 )

Co to je barista?

Zobrazit celou diskusi
Video se připravuje ...
Další videa