Rekonstrukce je rozdělena na dvě části. První je oprava v Nádražní ulici a druhou tramvajové trati z Hlubočep na Barrandov. Nejdříve bude provoz přerušen od Smíchovského nádraží až na Barrandov, což potrvá od 14. března do 31. května. Poté budou tramvaje jezdit kyvadlově mezi smyčkami na Barrandově a v Hlubočepích.

„V Nádražní, od takzvaného výjezdu od koberců až na křižovatku Křížová a Nádražní, bude tramvajová trať přeložena bezprostředně k železniční trati. Vozovka bude oddělena od tramvajové trati, což přispěje k větší bezpečnosti tramvajového provozu," řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský.

V Nádražní ulici bude rovněž založena odbočka na plánovaný Dvorecký most mezi Prahou 5 a 4. Základ výhybky bude v místech, než tramvaj po mostě kříží železniční trať na Beroun a Plzeň. Na Barrandově u smyčky vznikne odbočka a prvních 40 metrů plánované tratě směrem na Slivenec.

Opravovat bude DPP tramvajovou estakádu na Barrandov, kde budou po 16 letech provozu vyměněny koleje. Oprava potrvá kratší dobu než v Nádražní. Od června se sem proto vrátí do kyvadlového provozu tramvaje. „Bude využita v té době ještě existující jedna kolej původní trati v Nádražní, kde tahačem přetaháme tramvaje do uzavřeného úseku. Pak bude poslední kolej vytrhána a pokračovat oprava Nádražní," řekl Šurovský.

Na most a chodníky nezapomenou

Při výluce bude opraven most, po kterém jezdí tramvaje přes železniční trať. Most je z roku 1988 a je ve špatném stavu. „Všechno je zkoordinováno s rekonstrukcí železniční tratě, která bude rovněž zahájena. Proto můžeme opravit most, aniž bychom omezovali vlakový provoz nad rámec toho, co je tam plánováno," řekl Scheinherr.

V Nádražní ulici TSK vymění povrch vozovky, který je ve špatném stavu. „Po přesunu kolejí tady vznikne nová vozovka," řekla mluvčí TSK Barbora Lišková. Opraveny budou také chodníky. Poté, co vznikne podél Nádražní nová plánovaná výstavba, budou vysázeny stromy. Vozovku a chodníky TSK udělá teprve tehdy, až DPP dokončí opravu trati.

Fotogalerie
17 fotografií