Tramvajová trať mezi Smíchovským nádražím a zlíchovským kostelíkem je ve velmi špatném stavu. „V Nádražní ulici, stejně jako na trase Hlubočepy-Sídliště Barrandov, dojde k modernizaci trati,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Technická správa komunikací (TSK) zároveň opraví vozovku, chodníky a most přes železniční trať. „Trať na Barrandov sloužila bez nějakých velkých oprav kontinuálně 16 let, což je opravdu hodně, životnost svršku se udává 15 let. Na Barrandov je provoz intenzivní, máme tam tři linky stálé a čtvrtou ve špičkách pracovních dnů,“ řekl Šurovský.

V první fázi oprav do přelomu května a června bude uzavřena celá trať od Smíchovského nádraží až na Barrandov. Poté bude asi na čtyři měsíce provoz přerušen pouze mezi Smíchovským nádražím a smyčkou v Hlubočepích a tramvaje budou jezdit jen mezi zastávkami Hlubočepy a Sídliště Barrandov. DPP bude muset na tamní trať navézt tramvaje, které budou jezdit mezi zmíněnými zastávkami kyvadlově. „Na konci května by měla být, ne tedy elektricky, sjízdná jedna kolej v Nádražní, po které se tahačem přetahají tramvaje pro takzvaný ostrovní provoz,“ řekl Šurovský.

Pouze z Hlubočep na Barrandov jezdily tramvaje již při loňské výluce. DPP kvůli tomu nechal na smyčce na Sídlišti Barrandov vybudovat jámu, z níž prováděl každodenní údržbu podvozků tramvají. Využije ji i letos. Tramvaje totiž nebudou mít možnost zajíždět do vozovny a budou zůstávat celou dobu na trati.

Fotogalerie
8 fotografií