Ministerstvo dopravy ČR stanovilo ve své vyhlášce hranici 30 let. Stáří vozu, které se počítá od data výroby nikoliv první registrace, ale není jedinou podmínkou k dosažení statusu veterán. Ten musí splňovat další požadavky, povinné vstupní kontroly, testy a s tím samozřejmě spojené i náklady. Testování se skládá ze dvou částí a za obě se platí. Historický původ vozu řeší testace klubová, proti tomu testace krajská se zabývá jeho technickou způsobilostí. Vše řeší Mezinárodní technický kodex FIVA 2010. Následuje zajištění povinného ručení pro historická vozidla a jejich přihlášení do registru historických vozidel. Po předložení všech potřebných dokumentů a úhradě nezbytných poplatků od úřadu obdržíte ono magické „V“ na registrační značku pro svůj veterán.

Vlastnit veterána má i své výhody. Jednou z nich je bezpochyby osvobození od placení ekologické daně při první registraci a o hodně nižší sazba povinného ručení. Nicméně pro vlastníky historických vozů je samotný status vlastnit veterán tou pravou odměnou. Někteří se stanou vášnivými sběrateli, jiní do nich vkládají své investice, ale pro většinu z klubových nadšenců má největší cenu sednout si za volant historického vozu a vyrazit na jeden z mnoha veteránských srazů.