„Touto moderní a vysoce účinnou technologií jsme schopni vydezinfikovat zhruba 10 až 12 tramvají denně v závislosti na provozních požadavcích,“ uvedl vedoucí správy tramvají Milan Slunečko. Dodal, že doba nutná pro dezinfekci závisí na délce tramvaje.

Na co platí?

Použitá metoda podle podniku odstraňuje viry, bakterie, houby a původce zápachu. Je několikanásobně účinnější než běžné čistění a používá se obvykle ve zdravotnictví a potravinářském průmyslu. „Je to plyn, který se dostane hluboko do všech skulin interiéru tramvají a pórů materiálů. Nenechává žádné stopy na tkaninách ani kůži,“ píše se v tiskové zprávě.

Běžně podnik používá u tramvají každý den k čištění přípravky typu Savo, a to v noci ve vozovnách. Jednou za šest týdnů pak každá tramvaj podstoupí důkladnější vyčištění.

Podnik má podle posledně zveřejněné výroční zprávy z předloňského roku bez započtení historických souprav 818 tramvají. Část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Fotogalerie
7 fotografií