Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 9°C

Cestující vyděsily problémy letadla: „Kus křídla nám plápolal ve vzduchu“

Autor: Darina Jíchová - 
20. ledna 2020
12:10

Cestující letu VA346 australských aerolinek Virgin Australia z Brisbane do Melbourne si v neděli prožili drama. Z okýnek totiž mohli pozorovat, jak se jim pomalu odtrhává kus křídla. Pilot se proto rozhodl pro návrat na letiště, podle mluvčího společnosti se jednalo o „malou technickou závadu“, kterou technici hned vyřešili. „Hned po startu jsme věděli, že je něco špatně,“ sdělil tisku jeden z pasažérů. Zprávu přinesl list Daily Mail.

Pravidelný vnitrostátní spoj na trase Brisbane-Melbourne vzlétl podle plánu v neděli kolem 18:00 hodin tamního času. Krátce po startu posádka a pasažéři zaznamenali problémy na levém křídle.

„Už když jsme stoupali, cítil jsem, že něco není v pořádku,“ vypověděl Bill Mauger. „Byl to šok, když jsem se podíval z okénka a viděl, jak nám odpadává křídlo,“ řekl pro australskou stanici 9News.

„Dost velký kus křídla se odloupl a zůstal plandat ve vzduchu. Manželka vedle mě šílela,“ popsal Mauger. Dodal, že nemohl ihned kontaktovat posádku, protože stále stoupali. „Hned jak to bylo možné, obrátil jsem se na letušku. Ta mě ale rychle zarazila, řekla, že pilot o tom ví a situaci řeší,“ prohlásil.

Aerolinky: Cestující nebyli v ohrožení

Asi po 90 minutách ve vzduchu kapitán letu oznámil, že se kvůli „technickým potížím“ musí vrátit na brisbaneské letiště. Aerolinky následně ve svém prohlášení uvedly, že problém neohrožoval bezpečí cestujících.

„Nehrozilo žádné riziko, pilot se nicméně rozhodl vrátit na domovské letiště, aby stroj mohli prověřit naši technikové a závadu odstranit. Na levém křídle došlo k částečnému odštěpení spodní klapky,“ vysvětlil mluvčí Virgin Australia pro Daily Mail.

„Letoun důkladně prozkoumali naši technici a mechanici a problém odstranili. Stroj se vrátí do provozu v úterý 21. ledna. Pro cestující letu VA346 byl připraven náhradní spoj, odletěli krátce po svém návratu do Brisbane,“ dodal mluvčí. „Hned jak jsme dorazili, se na křídlo šli podívat technici. Společnost byla dobře připravená a organizovaná, na letišti jsme čekali jen 10 minut a pak nám přistavili nový spoj,“ ocenil Mauger.

Zobrazit celou diskusi