S rekonstrukcí Barrandovského mostu se začne už příští rok. Podle Barbory Liškové z Technické správy komunikací ale práce na rampách a pod povrchem silnice ještě řidiče trápit nemusejí. Pravé peklo přijde ve chvíli, kdy se stavbaři pustí do povrchu a dojde k zúžení průjezdu. „Zachovány budou vždy 2 + 2 jízdní pruhy,“ uvedla Lišková. Kolony na všech stranách mostu ale budou po čtyři roky standardem.
Nejvytíženější most v Česku totiž obousměrně denně využívá na 144 tisíc aut. Co nejmenší dopad na řidiče teď bude muset zajistit náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (32, Praha sobě) a organizátoři městské dopravy ROPID. Most totiž využívají i vytížené autobusové spoje. „Máme přislíbenou částečnou průjezdnost mostu pro MHD v každém období rekonstrukce,“ sdělil MF DNES mluvčí ROPIDu Filip Drápal.
Řešení? Bude se těžko hledat
Spojnic mezi břehy Vltavy není mnoho. Kromě Barrandovského jen Radotínský a most Barikádníků. Bývalý náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek (38, ČSSD) proto v MF Dnes připomněl, že město by se po dobu oprav mělo vyvarovat dalších uzavírek a zúžení na Pražském okruhu.
„I tak odhaduji, že doprava bude stát i na obou koncích tunelu Blanka, v Holešovicích a Troji,“ řekl Dolínek. Plnohodnotná objížďka mostu totiž neexistuje. Pomoci by alespoň částečně mohlo navýšení počtu přívozů nebo posílení vlaků. „Chceme ve čtvrtek na zastupitelstvu slyšet aspoň vysvětlení, jak je to s nedostatkem řidičů MHD, což s kolonami nepřímo souvisí,“ řekl Blesku zastupitel Patrik Nacher (45, ANO).
Víte, že...
Most o celkové délce 352 metrů je postavený ve stylu brutalismu. Zcela otevřen byl v roce 1988 jako most Antonína Zápotockého. Ke změně jména došlo roku 1990.