Zóny začaly ve čtvrté městské části fungovat loni 1. července. Nebyly ale zavedeny na celém území. Situace byla špatná zejména podél trasy metra C, tramvajových linek v Nuslích a Podolí a v ulicích sousedících s Prahou 2 a 5, kde zóny už fungují.

Nyní jsou rozšířeny například na Dobešku nebo na Ryšánku v okolí Zeleného pruhu. Řidiči na ně nově narazí také ve frekventované Jeremenkově ulici a v části Podolského nábřeží, kde dosud nebyly. V Michli jsou ve vybraných ulicích na území mezi ulicí U Plynárny a základní školou Na Líše.

Zóny se v moderní podobě poprvé objevily v roce 1996 v části Prahy 1, kde se snaha o regulaci dopravy objevila už v roce 1982. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a části Prahy 16. Samy parkovací zóny provozují radnice 13, 16 a 22. Od roku 2016 fungují v Praze 5, 6 a 8.

Magistrát loni na parkovném vybral v Praze 1 až 8 přes 650 milionů korun, což je o asi 130 milionů meziročně více.

Fotogalerie
8 fotografií