Po slavnostním uvedení se cestující na trolejbusové trati a řidiči v centru dočkají neomezeného provozu od sobotního rána. Díky otevření Zábrdovického mostu se vrátí na své trasy tramvajové linky 2 a 3 a prakticky všechny trolejbusové a autobusové linky, které byly přesunuty kvůli výluce.

„Mnohem lépe je nyní řešený přejezd pro cyklisty, ulici totiž přetíná mezinárodní trasa EuroVelo vedoucí podél Svitavy,“ upozornil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

Nová trolejbusová trať

Trolejbusová trať na Jírovu měří 1,6 kilometru a stála 125 milionů korun včetně zcela nového zázemí pro řidiče na konečné. Na Novolíšeňské chyběla, protože se jednalo o provizorní smyčku. V provozu však byla přes 30 let.

Touto investicí rozvoj trolejbusové sítě v Brně končí. „Brno má nejrozsáhlejší síť v republice, zhruba 100 kilometrů. Jedná se o jedinou velkou stavbu za mnoho posledních let a systém je nyní ucelený. Budeme se proto soustředit na modernizaci vozového parku," upozornil Havránek.

V Husovicích vznikne muzeum MHD

Kromě nákupu nových vozů chce podnik investovat i do vozoven. Nejprve je potřeba vytvořit dostatečné zázemí ve Slatině, aby se do ní mohly přesunout všechny trolejbusy z Husovic, kde vznikne muzeum městské hromadné dopravy. Modernizace se dočká i vozovna v Komíně.

VIDEO: Trolejbus jezdí nově i v Praze.

Video
Video se připravuje ...

V Praze se objevil nový trolejbus. Minimálně měsíc budou brázdit silnice mezi Libní, Prosekem a Letňany. David Zima