Instagram je sociální síť, stejně jako je např. známejší Facebook, YouTube nebo Twitter. Hlavním cílem Instagramu je zveřejňování fotografií a videí na předem vytvořeném profilu. Fotky a videa může vkládat jak soukromá osoba, tak i firmy za účelem dosažení zisku nebo zvýšení povědomí o značče. Hojně je využíván mezi celebritami, které tak zvyšují svou popularitu. Lze jej stáhnout ve formě aplikace přímo na váš chytrý mobilní telefon (smartphone), pro nějž je také Instagram určen. Na pevném počítači či notebooku jsou některé funkce aplikace omezené. Ten, kdo má založený účet, může ihned na svém profilu zveřejňovat právě pořízené fotografie a psát k nim svůj komentář. Celý jeho profil je pak vytapetován jeho fotkami, se kterými se chce podělit s ostatními. Fotky může pomocí různých funkcí Instagramu různě upravovat a dělat je atraktivnější. Může ale také pomocí tzv. hashtagů (konkrétní slovní spojení) najít jiné fotografie ostatních uživatelů a dále sledovat jejich aktivitu.   

V České republice Instagram používá především populace do 35 let věku. Aktuálně má přes 5 mil. českých uživatelů, poměr mužů a žen je vyrovnaný. Vlastníkem Instagramu je společnost Facebook. Uveřejněné příspěvky lze jednoduše sdílet také na jiných sociálních sítích.