Úředníci zřejmě čekali přesně tento postup ekologů a vyzráli na ně. Místo očekávaného prvního pracovního dne po Vánocích, tedy 27. prosince 2018, územní rozhodnutí přijali na úřadě už 25. prosince.

Termín podání žaloby tak uplynul 25. února. Děti Země ale žalobu podaly až 27. února,“ vysvětlil zamítnutí protestu Krajský soud v Brně.

Mohou žádat o stavební povolení

Po téměř 15 letech tak existuje pravomocné územní rozhodnutí, které určuje budoucí odsunutou polohu nádraží u řeky a Správa železniční dopravní cesty může žádat o stavební povolení.

 „Železniční uzel samotný je v kompetenci státu, pro Brno se ale otevírá možnost a zároveň nutnost vybudování potřebné související infrastruktury a také vznik nové moderní čtvrti v dosud zanedbané oblasti jižního centra,“ přivítala verdikt soudu primátorka Markéta Vaňková (ODS).

Kdy se začne s přesunem, není zatím jasně stanoveno. 

VIDEO: Hlavní nádraží má vzniknout asi o kilometr dál, než je nyní v prostoru dolního nádraží, kde je dostatek prostoru pro potřebné koleje.

Video
Video se připravuje ...

Pohled na Brno hlavní nádraží a tzv. dolní nádraží z AZ Tower. Hynek Zdeněk