Když křoví ani po třech dnech od tragické nehody nikdo neořezal a pražský magistrát se zdráhal odpovědět na to, kdo zeleň v okolí nehody spravuje, zasáhla redakce Blesku a na vlastní náklady jej nechala zkrátit, aby tady už nikdo neriskoval. Na místě je sice značka »Dej přednost tramvaji«, jenže aby řidič přes keř viděl, musel dříve najet téměř až do kolejiště.
Jednou to nestačí
Podařilo se nám domluvit odborníka. Dvoumetrové keře jsme pochopitelně nejdříve prohlédli, jestli v nich nic nehnízdí. „Jde o kdouli. Bylo potřeba ji zkrátit asi o polovinu, aby přes ni bylo vidět,“ vysvětlil arborista, tedy odborník na kácení stromů, Alan Drábek (46). Ořezané větve jsme poctivě uklidili. „Kdyby se křoví chtělo město zbavit úplně, muselo by jej vykopat pryč i s kořenovým balem. Jinak znovu obrazí,“ doplnil Drábek. Zásah bude nutné zopakovat zase na podzim, protože jinak bude křižovatka znovu smrtelně nebezpečná.
Keře vysoké jako člověk! Jana z rozvážkové služby, kterou zabila tramvaj, ji vidět nemohla, říká expert
To ne my!
A i pražský magistrát, kterému, jak se podařilo zjistit, pozemek patří, nakonec přišel s odpovědí. Podle něj se však o místo měla starat Technická správa komunikací hlavního města Prahy (TSK) .„Uvedený pozemek je ve správě TSK, které jsme to předali k vyřízení,“ odepsal mluvčí magistrátu Vít Hofman. Proč tedy o svěřené místo organizace nepečovala? TSK sice vyjádřila lítost nad tím, že na křižovatce vyhasl život mladé dívky, ale otázky Blesku nechala bez odpovědi. „Jsme v úzkém kontaktu s policisty, kteří nehodu vyšetřují, a i pro nás je velmi důležité znát okolnosti nehody.“ odepsala mluvčí TSK Barbora Lišková.
Podle policejních statistik na stejném místě v roce 2007 zemřel i chodec. Ten se zde rovněž střetl s tramvají. Ze záznamů sice není jasné, jaké okolnosti k srážce vedly, ovšem světelné podmínky byly před třetí hodinou po poledni v dubnu dobré a povrch vozovky suchý.