Telefon, co nikdy neodstúpí, buďte taky motýle: Eshopy si v kampaních „střílí“ z Babiše
Blížící se demonstrace proti předsedovi vlády Andreji Babišovi (ANO), která má být největší od roku 1989, ale i premiérova vyjádření z posledních týdnů a měsíců využili marketingoví specialisté. Hned několik českých shopů tak v posledních dnech spustilo speciální reklamní kampaně, které si z Babišových výroků „střílí“. Obchod Alza tak nabízí slevu na motýlí kostým, CZC zase telefon „co nikdy neodstúpí“. Mluvčí CZC.CZ Michaela Balarinová Blesk Zprávám řekla, že nejde o politicky zbarvenou reklamní kampaň a negativní reakce prozatím žádné nemají.
Výbava na Letnou, či Letná nabídka - to hlásí internetové obchody na svých stránkách v nových reklamních kampaních. V dosud nevídané kategorii pak nabízí produkty jako telefon, který nikdy neodstúpí, kostým s lákavým sloganem „I ty můžeš být motýle“ nebo i zahradní nábytek, kdyby bylo venku hezky a nebyl žádný koncert.
Slogany jsou vesměs vytažené přímo z úst premiéra Babiše. „Za nás ta kampaň není politická, je to v podstatě snaha svést se na vlně humoru, který se šíří sociálními sítěmi,“ komentovala pro Blesk Zprávy nový druh marketingu Balarinová.
CZC.CZ si zahrává i se samotnou podstatou obchodu a u jednoho produktu nezobrazuje ani cenu. Videohru Farming Simulator tak nabízí s popiskem „A proč bysme vám jako měli ukazovat ceny? Sorry jako,“.
Motýle vylítli z úst nedávno, Sorry jako už má vousy
Motýle odkazují na proslov předsedy vlády, který si podalo i několik lingvistů a komiků, který projev přirovnávají i k dadaistické básni.
„My v Čechách máme rádi přírodu. My chceme. My máme obrovský program na vodu. My chceme zasadit deset miliónů listnáčů. Kůrovec nám žere lesy. My chceme znovu motýle. A ty včely mají rádi tu řepku, můžou si kecat novináři co chtějí. Mají, je to pravda. Já byl v Lysé nad Labem na výstavě,“ uvedl premiér na výroční členské schůzce česko-německé obchodní a průmyslové komory v první polovině června.
Od té chvíle si žili motýle vlastním životem. Stejně tak, jako hláška „Sorry jako“. Ta už ale má virální vousy, přeci jenom internet relativně rychle zapomíná, ale Sorry jako bloudí světem už od začátku února 2017, kdy Andrej takto reagoval na otázku redaktora, jestli bude i on sám sdělovat své příjmy.
CZC: je to folklór
Blesk Zprávy se ptaly CZC, zdali se nebojí negativních reakcí. „Nebojíme, komunikujeme s fanoušky a navíc, když se člověk více podívá na sociální sítě, tak uvidí, že to i naše konkurence hojně používá, takže by se dalo označit za folklór,“ uvedla mluvčí.
Právě CZC.CZ a Alza patří mezi největší konkurenty na poli internetových obchodů nabízející převážně elektroniku.
Prosíme, scukněte se, ve středu je místo, volá hlasatel