Postaví vám tatrovku doslova na přání. Můžete si vybrat motor, převodovku, typ kabiny nebo si řeknete jen o konkrétní podvozek. „Vždy záleží na zákazníkovi,“ řekl mechanik Libor Minarčík, který v Tatře pracuje již 34 let.

Speciály pro armádu

„Můžeme postavit kompletní auto nebo jen osekanou verzi, kterou si klient doplní sám, podle toho, jaký typ vozu potřebuje,“ vysvětlil mechanik Libor Minarčík, který v Tatře pracuje již 34 let.

To se týká hlavně armádních zakázek, u kterých Tatra dostává často velmi specifické požadavky.

„Tady vzniká nejvíce prototypů či speciálů. Například jsme dělali vyprošťovací speciál pro českou armádu, jehož byly vyrobeny pouze čtyři kusy. Nebo složitý nosič raket pro Indy,“ vylíčil Minarčík. Připomněl, že z haly už vyjelo i auto s deseti nápravami. „Sestavíme cokoliv,“ dodal.

Z civilního sektoru se vyrábí hlavně pro hasiče. Mohou to být až desítky aut ročně. Hasiči totiž v posledních letech mohutně inovují svůj vozový park.

Školí Araby

Podnik během své historie vyráběl náklaďáky, osobáky, železniční vagony i trolejbusy. V 70. letech minulého století tehdejší Rada vzájemné hospodářské pomoci (RVHP) rozhodla o specializaci výroby na nákladní auta a tak nějak už to firmě zůstalo. Letos opustí halu zhruba tisícovka nových tatrovek.

„Tatrovácké“ vozy se mají montovat dokonce až v Saúdské Arábii, kde se plánuje otevřít nová fabrika. „Tamější král Salmán říká, že ropa u nich nebude věčně, takže se k nám Arabové jezdí učit strojírenské výrobní postupy,“ usmál se mechanik Libor Minarčík.

Kopřivnické Dny techniky se konají jednou ročně začátkem června. V posledních letech za víkend nalákají až 20 tisíc lidí. Zda se návštěvníci budou moci podívat do výrobní haly Tatry i za rok, se uvidí.