„Tramvaj opravujeme vlastními silami v ústředních dílnách v Medlánkách,“ řekla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

Tramvaj na rozdíl od trolejbusu, který čeká na sešrotování, se dopravní podnik rozhodl opravit. Škoda na obou vozidlech dohromady byla zhruba dva miliony korun. Zásah při nehodě utrpěl první článek z tříčlánkového vozu KT8, poškození bylo většího rozsahu.

Trolejbus se kvůli rozsáhlému poškození nevyplatí opravovat. „Ale ponechali jsme ho ve stavu po nehodě pro případ, že by byly ještě dodatečné požadavky kvůli vyšetřování. K likvidaci přistoupíme později,“ uvedla Tomaštíková. Vůz typu 21Tr jezdil v Brně od roku 2001 a měl najeto přes milion kilometrů.

Stále vyslýchají

Vyšetřování nehody, při které se zranilo 45 lidí, stále pokračuje. Podle dosavadních závěrů je pravděpodobnou příčinou nehody závada na trolejbusu. Drážní inspekce s touto verzí stále pracuje.

Pokračuje podávání vysvětlení účastníků nehody, hlavně řidičů. Analyzuje se dokumentace k vozidlům, například režim údržby. Chystáme ještě kontroly trolejbusu. Vyšetřování ještě několik měsíců potrvá, výsledkem bude závěrečná zpráva a například také bezpečnostní doporučení,“ řekl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.

Trolejbus vjel přímo pod tramvaj

Podle videa zveřejněného po nehodě jel trolejbus po tramvajových kolejích a v plné rychlosti těsně před tramvají uhnul doleva přímo do ní. V tramvaji nejel kromě řidiče nikdo, jinak by byly počty zraněných ještě vyšší.