Automaty na platební kartu měly zjednodušit cestujícím život a snížit počet těch, kteří nechtějí jet načerno, ale nemají u sebe hotovost. Jenže na sociálních sítích se začínají množit stížnosti na terminály, které jsou mimo provoz. „Systém funguje bez problémů, o žádných poruchách nevíme,“ řekl ale Blesku Patrik Madle, mluvčí ČSOB, která je dodavatelem terminálů.

V čem je tedy problém, když po necelém měsíci narazíme na terminál mimo provoz? „Stroj nahlásí chybu tisku a je najednou mimo provoz. Ovšem ne na dlouho. Stačí, když se doplní role s papírem,“ komentuje situaci cestující na sociální síti. Jenže tento proces se může pěkně protáhnout.

„Řidič dostane informaci o docházejícím papíru formou hlášky na displej palubního počítače a informaci má nahlásit na provozní dispečink. Kotouček s papírem operativně vymění mobilní četa údržby na nejbližším vhodném místě,“ vysvětlila mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Stačí tak, aby si řidič včas nevšiml, nebo se četa opozdila. A cestující, který chtěl poctivě zaplatit, se už může dostat do „spárů“ revizora.

Co dělat?

V případě, že se z člověka stane neúmyslný černý pasažér, má tři možnosti. Může honem koupit lístek esemeskou, využít mobilní aplikaci a koupit si ho přes ni, nebo na další zastávce vystoupit. Pokud vás v tomto mezičase ještě bez cestovního dokladu chytí revizor, nezbývá než věřit, že bude »shovívavý«, jak přepravní podmínky v těchto případech slibují. Sám automat na sebe umí prozradit, i kdo a v kolik hodin otevřel klíčem a rolku vyměnil.

Fotogalerie
7 fotografií