Před více než dvěma lety byla studie na rekonstrukci Bělohorské připravená, ale schvalovací proces se protáhl až do letošního dubna. Urbanisté a architekti se museli vypořádat s množstvím námitek místních a zařadit je do projektu. Jako poslední se v únoru na radnici obrátili živnostníci zastoupení Spolkem břevnovských živnostníků s tím, že nová studie snižuje počet parkovacích míst v oblasti o 40. Radnici pak vadí i zavedení cyklopruhů, které zúží už nyní úzkou vozovku.

„Podle radnice ani živnostníků není důvod dále zahlcovat a zužovat Bělohorskou cyklopruhy, které IPR do projektu naplánoval. Blízké ulice nabízí řadu variant, jak oblast projet bezpečně na kole,“ píše mluvčí Prahy 6 Ondřej Šrámek v tiskové zprávě.

Nesouhlas

Další úpravy již odsouhlaseného projektu se však nelíbí ostatním břevnovským spolkům: „Radnice na základě uzavřené schůzky s vybranými živnostníky velmi nevhodným způsobem napadá jak projekt, tak proces jeho tvorby. S tím zásadně nesouhlasíme a považujeme to jako projev neúcty k těm, kteří se zapojili do procesu participace nebo práce pracovní skupiny,“ uvádí Sdružení Tejnka, Spolek Pro Břevnov, Spolek Malovanka a Zelený Břevnov v otevřeném březnovém dopisu.

Přesto k úpravám v parkování došlo. Parkovací místa pro zásobování byla podle mluvčího Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy Marka Váchy nově rozmístěná mezi klasická parkovací místa pro auta. „O přesném umístění a množství zásobovacích stání rozhodne městská část. Celkově navrhujeme navýšit počet stání oproti současnému stavu 439 stání na celkem 479 stání,“ sdělil pro Blesk.cz mluvčí.

S odstraněním cyklostezky se nepočítá a nadále zůstává v plánu rekonstrukce. Kvůli mnoha změnám v projektu nebyly nijak zpomalené přípravy na projektu a v roce 2021 by se měli na Bělohorskou dostat první stavbaři.

Fotogalerie
5 fotografií