S největší pravděpodobností dojde k tomu, že stávající budova se bude muset zbourat a vyroste tam nová,“ řekl generální ředitel DPP Petr Witowski. Dodal, že DPP by v novém objektu chtěl zřídit dispečink pro metro D, které přes Krč povede, a zároveň tam SŽDC plánuje umístit svoje technologie pro železnici.

SŽDC nám vyhověla i v tom, že rozšíří trať, takzvanou jižní nákladní tangentu, o jednu kolej, pro kterou je tam rezerva,“ doplnil k tomu náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě) a dodal, že celý projekt rozvoje okolí budoucí zastávky metra Nádraží Krč je zatím v počátcích.

Scheinherr před časem oznámil, že se městu podařilo dosáhnout předběžné dohody s vlastníky pozemků nutných pro stavbu stanice Nádraží Krč. Plánovaná dohoda umožní DPP využít pozemky pro stavbu metra a vlastníkům zase výstavbu v okolí plánované stanice. Obdobnou dohodu město už učinilo u budoucí stanice Nemocnice Krč.

Společný podnik pro metro D

Witowski zároveň oznámil, že pražský dopravní podnik stále počítá s partnerstvím se soukromou firmou pro rozvoj okolí stanic plánované nové linky metra D. Mělo by se týkat posledních tří stanic ve směru od Pankráce, tedy stanic Libuš, Písnice a Depo Písnice. Zatím není jasné, zda bude pokračovat plán společného podniku s Pentou, který iniciovalo předchozí vedení magistrátu, nebo se vypíše nové výběrové řízení. Společné podniky by se mohly týkat i stávajících stanic, například Nádraží Holešovice. 

Metro D povede z Pankráce do Písnice a bude mít sedm stanic. DPP letos plánuje zahájit geologický průzkum. Samotná stavba by měla začít příští rok a vyjde podle odhadu na 57 miliard korun. Linka má dále vést až do stanice Náměstí Míru, náklady na celou linku D se odhadují na 72 miliard korun.