Střechu budovy z roku 1951 tvoří železobetonové monolitické skořepiny u kterých hrozí, že se zřítí. „Výsledky (analýzy) ukazují, že stavbu nemá cenu zachraňovat. Deformace střechy jsou až do velikosti 150 milimetrů a dochází tam k viditelným deformacím. Vozovna a její střecha nejsou bezpečné. Je to trochu smutné, že je to nejmladší vozovna, kterou máme, ale je z období krize, kdy byl nedostatek materiálu a šetřilo se,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Nové koleje v Hostivaři budou hotovy do léta a následně sem budou přesunuty všechny tramvaje z Hloubětína. „Na podzim začnou reálně demoliční práce,“ řekl Scheinherr.
Most za miliardu spojí Smíchov a Dvorce: Podklady vyjdou Prahu na 133 milionů, stát má za čtyři roky
Náklady na stavbu nové vozovny byly v roce 2017 odhadovány na 1,6 miliardy korun. „Vzhledem k inflaci a k tomu, že stavební práce zdražují, budou nejspíš náklady ještě vyšší. Žádáme až do výše 85 procent částky, že bychom čerpali z fondů Evropské unie,“ řekl Scheinherr.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.
I když je Vozovna Hloubětín nejnovější vozovnou v Praze, stará je bezmála 70 let. David Zima