„Z ohledání místa dopravní nehody a dalších dosud provedených úkonů trestního řízení se jeví jako nejpravděpodobnější verze technická závada na trolejbusu,“ řekl policista Pavel Šváb.

Vyšetřování se ale může táhnout měsíce. Je potřeba vyslechnout řadu svědků, někteří nadále zůstávají v nemocnicích. Klíčový bude právě výslech řidiče havarovaného trolejbusu. Ten ale utrpěl těžká zranění nohou a prodělal operaci.

Rozhodující pro další postup budou i výsledky znaleckého zkoumání. „V tuto chvíli případ prověřujeme jako podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti,“ zdůraznil Šváb. Pokud se prokáže zavinění konkrétního člověka, hrozí mu vězení od dvou až do osmi let. Policie má k dispozici několik videí, která zkoumá.

Možná praskla náprava

Podle jednoho ze zaměstnanců dopravního podniku je za neštěstím s největší pravděpodobností prasklá přední náprava. Řidič trolejbusu to řekl FTV Prima s tím, že tomu jasně odpovídají fotografie z místa nehody i kamerové záznamy. Podle muže jsou trolejbusy tohoto typu v poměrně špatném stavu a na silnicích „plavou“.

Dopravní podnik říká, že vozy pravidelně kontroluje hned několika stupni prohlídek. Od denních kontrol, tedy každý den po příjezdu do vozovny, přes kontrolní prohlídky, u typu havarovaného trolejbusu po pěti tisících kilometrech, a střední prohlídky po 60 tisících kilometrech, až po generální prohlídky po 420 tisíc kilometrech u dotyčného typu.

„Všechny vozy prochází průběžně standardními kontrolami, aktuálně s větší pozorností na tento typ trolejbusů. Zatím jsme žádnou závadu nezjistili,“ uvedla mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.

U trolejbusu, který havaroval v Křenové ulici, dopravní podnik podle mluvčí dělal denní prohlídku den před nehodou. Poslední kontrolní prohlídka je ze 17. března, poslední střední prohlídka z 19. prosince 2018 a generální prohlídka z 1. března 2017.

Video
Video se připravuje ...

V Brně se srazila tramvaj s trolejbusem. Srážka si vyžádala několik desítek zraněných Aktu.cz