Provoz tramvají narušuje v centru města zejména automobilová doprava. „Tramvaje dosahují podle jízdních řádů cestovních rychlostí i menších než deset kilometrů za hodinu, v reálném provozu to bývá ještě méně,“ píše se v dokumentu.

Nejproblematičtějšími místy jsou podle materiálu trasa z I. P. Pavlova přes Karlovo a Palackého náměstí k Andělu. S potížemi se tam tramvaje potýkají třeba v Ječné ulici a na křižovatce na Karlově náměstí včetně křižovatky u ústí Spálené ulice. Problematickým je i úsek od právnické fakulty přes Staroměstskou k Národnímu divadlu, ve kterém je třeba se zaměřit na oblast Čechova mostu, ulice 17. listopadu a Palachova náměstí nebo na okolí Karlových lázní a křižovatky u Národního divadla.

Studie bude řešit i další místa, a to na Malé Straně v Karmelitské ulici a na Újezdě, v Holešovicích, na Letné, v Libni či Nuslích, a to zejména v okolí náměstí bratří Synků a v Nuselské ulici, dále pak na Smíchově a Vinohradech.