Podle místostarosty pro dopravu Jiřího Lály (ODS) by mohly být zóny spuštěny na konci léta. V uvedených třech lokalitách je problém s parkováním největší. Radnice Prahy 6 ale bude nadále usilovat o zavedení parkovacích zón v celé městské části.

Naposledy byly parkovací zóny v Praze 6 rozšířeny loni v prosinci na některé ulice na Břevnově, Hanspaulce, Ořechovce, Petynce, v Podbabě, Veleslavíně a v ulici Na Větrníku. Většina nových ulic v režimu zóny placeného stání je vyhrazena pro rezidenty.

Problémy s parkováním

Kvůli malému počtu záchytných parkovišť využívají parkovacích míst u zástavby řidiči přijíždějící ze Středočeského kraje. Zaváděním parkovacích zón se problém s nedostatkem parkovacích míst posouvá do míst, kde zóny dosud nejsou. Podle radnice by měly na řešení situace více spolupracovat reprezentace Prahy, městských částí a Středočeského kraje, který by měl vybudovat parkoviště u vlakových nádraží.

První regulace parkování začala v 80. letech v Praze 1. Takzvané modré zóny byly poprvé zavedeny v roce 1996 v části Prahy 1. Následně byly rozšířeny na celou Prahu 1, 2, 3 a 7 a část Prahy 16. Samy si je provozují radnice Prahy 13, 16 a 22. V Praze 13 a 16 se parkovné neplatí. Zhruba před třemi lety byly zavedeny v Praze 5, 6 a 8 a loni v červenci se rozšířily na Prahu 4. O zapojení do systému parkovacích zón usiluje i Praha 9.