„V jídelním lístku bylo u pokrmu uvedeno označení Hovězí steak z australské svíčkové s lilkovým pyré a restovanou zeleninou, ovšem kontrolou předložené dokumentace inspektoři zjistili, že kontrolovaná osoba klamala spotřebitele, neboť používala pro přípravu pokrmu surovinu z České republiky,“ uvedl mluvčí SZPI Radoslav Pospíchal.

Provozovatel restaurace Esprit, jež spadá pod Holiday Inn v kongresovém centru a které se prohřešek týká, prý na místě chybu v jídelním lístku napravil. „SZPI bude v intenzívních kontrolách i tohoto segmentu pokračovat,“ dodal mluvčí.

Klamání zákazníků: Trend, který nabírá na obrátkách

Inspekce začala intenzivně kontrolovat restaurace, když vyšlo najevo, že v Polsku se dostávalo do oběhu hovězí z mrtvých či nemocných krav, a že se potenciálně závadné maso dostalo i do zahraničí včetně Česka. Skandál propukl koncem ledna a od té doby inspekce provedla více než 1000 kontrol.

Už dříve v únoru inspekce objevila jiné případy klamání zákazníků. V královéhradeckém podniku Mexita Hradec dělali argentinskou roštěnou z mladého býčka z hovězího z Brazílie. V Děčíně nabízeli v Pizzerii Ciao - Ciao brazilské maso jako Carne di manzo - chlazené hovězí maso Argentina. V Mariánských Lázních zjistili inspektoři klamání v restauraci s názvem National Restaurant, kde carpaccio z jihoamerické hovězí svíčkové připravovali z masa původem z Nizozemska.