* Co radíte zákazníkům? Fixovat ceny elektřiny a plynu nebo ne?

Nyní, kdy jsme svědky prudkého zdražení, není fixace logicky tím nejvýhodnějším řešením. Zákazník se totiž zaváže po několik dalších let platit vysokou cenu, a to i v případě, že mezitím cena energií opět klesne.

* Není ale produkt bez fixace ceny riskantní?

Dodavatel pak může zvyšovat cenu víc a víc. Vůbec ne. Záleží, jak je ceník takového produktu konstruovaný. Ceník, který vám jasně deklaruje způsob, jakým se nová cena stanovuje – ideálně prostřednictvím objektivní metody, je naprosto v pořádku. Náš ceník Kamarád říká, že cena na další rok je stanovená jako průměrná cena na burze za rok předchozí navýšená o marži obchodníka. To je naprosto transparentní a zákazník ví, že je mu účtována oprávněná cena. Když cena opět klesne, sníží se mu cena v dalším roce automaticky.

* Je to produkt vhodný pro běžného spotřebitele?

Rozhodně ano. Spotřebitel vůbec nemusí být expertem, znalcem trhu. Nemusí nic sledovat a cena se mu jednou ročně upravuje podle toho, zda na burze zlevnila, nebo zdražila. Je to naprosto čitelný ceník. Všichni víme, že cena elektřiny jednou roste, jednou klesá. A zákazníkovi se podle tohoto pohybu zcela automaticky upravuje cena, která mu je účtována. Je to velmi férový a transparentní přístup. Samozřejmě pokud zákazník preferuje jistotu, máme také ceníky s pevnými cenami po celou dobu smluvního vztahu.