V dalších letech by se mělo centrem Prahy prohánět více tramvají po nových trasách. V pondělí oznámil náměstek pro dopravu Adam Scheinherr, že Praha chce tramvajovou trať od budovy Národního muzea po stranách Václavského náměstí: „ To znamená od budovy Národního muzea dolů k výhybkám do ulice Jindřišská a Vodičkovy. Před dvěma měsíci jsme teprve zadali úsek, který vedl od dnešní zastávky Muzeum k budově. Dnes jsme zadali i druhou etapu,“ prozradil náměstek.

Podle něj by neměl být nikterak omezený automobilový provoz: „To, co jsme dnes zadali, se týká jenom tramvajové tratě. Ta bude procházet mimo prostor vymezený pro automobil,“ vysvětlil Scheinherr a dodal: „Přesnou polohu těch kolejí zatím nevíme, budou procházet okolo sochy svatého Václava. Je to děláno v úzké koordinaci s urbanisty a dalšími specialisty, tak aby bylo umožněno i shromažďování občanů.“

Na projektu bude DPP spolupracovat s architektonickou kanceláři Cigler-Marani, která před více než deseti lety zvítězila v architektonické soutěži na proměnu Václavského náměstí. Tramvajová trať bude podle dokumentu, který dnes schválili radní, uvedena do provozu ještě před zahájením oprav zbývajících částí náměstí.

Napojení na Vinohrady

V případech menších demonstrací by neměl být provoz tramvají nikterak narušen. Kdyby se však jednalo o větší shromaždění, došlo by k uzavření tratě. Napojení tramvajové linky na ty stávající je podle Adama Scheinherra klíčové. „Znamená to, že dojde k napojení Vinohrad k tramvajové síti. Nebude se to muset objíždět přes I.P. Pavlova, Karlovo náměstí, Lazarskou, ale napřímo. Tím dojde k zrychlení linek a to povede k lepší hromadné dopravě, zároveň vzniknou nové linky,“ prozradil náměstek.

Pro letošek by se měla zpracovávat dokumentace pro územní rozhodnutí, stavební řízení by mohlo být ukončeno v roce 2021/2022. Podle Scheinherra by první tramvaje vyjely v lepším případě v roce 2022, v horším o rok později.

Fotogalerie
9 fotografií