„Dosud měly konečnou zastávku na nevhodném místě, daleko od nádraží,“ řekla mluvčí magistrátu Eva Barborková.

Obě linky dosud končily na zastávce U Ježíška. Linka 57 jezdí do venkovského obvodu Malesice a dál do Města Touškova, linka 35 obsluhuje další venkovský obvod Křimice.

Konečná zastávka U Ježíška je od hlavního nádraží poměrně vzdálena, není u ní k dispozici žádné zázemí pro řidiče, chybí také možnost využití toalet. Proto byla navržena změna konečné obou linek. Ze zastávky Mrakodrap obousměrně pojedou autobusy Americkou s ukončením v novém autobusovém terminálu,“ popsal končící náměstek pro oblast dopravy a životního prostředí Petr Náhlík (KDU-ČSL).

Nový autobusový terminál

Důvodem změny trasy je nový jízdní řád, který začne platit 9. prosince a také dokončení stavby autobusového terminálu u hlavního vlakového nádraží. Ten město dokončí 8. prosince. Je v prostoru mezi 1. nástupištěm hlavního nádraží a Šumavskou ulicí. Budou na něm končit linky příměstských autobusů přijíždějících do Plzně zejména ve směrech od Bílé Hory, Doubravky a Slovan.

Součástí terminálu je zázemí pro řidiče a cestující městských i příměstských autobusů. Terminál je napojen na podchody k nástupištím vlakového nádraží a k hale, kde jsou pokladny s prodejem jízdenek na vlaky.

Uzel za 122 milionů

Díky novému terminálu se zkrátí dosavadní 3,5kilometrová vzdálenost mezi přestupem z autobusu na vlak na pouhých několik desítek metrů. Plzeň do stavby přestupního uzlu investovala téměř 122 milionů korun, na projekt získala dotaci EU téměř 100 milionů korun.

VIDEO: Plzeň přišla před časem o jednu ze svých dominant: K zemi šel druhý z mostů u Hlavního nádraží.