Oba jsou mnohonásobně vytíženější, než ten v Bubenské ulici nedaleko metra Vltavská. Denně po nich projedou desetitisíce aut. Barrandovský byl při poslední kontrole v roce 2015 na pětce, ten lanový (oficiální označení mostu přes seřaďovací nádraží Praha Vršovice je Y529) po opravě v roce 2008 na trojce. Pokud by se však mělo stát něco podobného jako u mostu v Bubenské ulici, čeká Prahu dopravní katastrofa!

Jak na tom jsou?

Most v Bubenské ulici: stupeň 7

Za posledních několik měsíců se posunul v hodnocení ze stupně 4 na 7. Most na konci pražské magistrály byl narychlo zavřený přesně před týdnem. „Plánujeme finální dokončení havarijní zajištění konstrukce mostu před pádem,“ informovalo včera TSK na Twitteru. Aby se pod ním mohl obnovit alespoň provoz tramvají, bude most detailně monitorován. Jak to bude s návratem aut, je stále v jednání.

Silniční most i prostor pod ním se v noci na 24. října náhle uzavřel kvůli svému havarijnímu stavu.
Autor: Blesk:Daniel Cernovsky

Barrandovský most: stupeň 5

Jde o dopravně a geometricky velmi složitou konstrukci. Tvoří jej spojitá komorová mostní konstrukce z předpjatého betonu. Podle TSK je ve špatném stavu a měl by podstoupit generální opravu.

Extrémně vytížený most, přes který přejede každý den přes 130 tisíc aut a který nejde plnohodnotně objet, je na hraně životnosti. Chystá se jeho rekonstrukce, která potrvá několik let. V plánu je v roce 2020, pokud by však kontrola dopadla špatně, zřejmě by bylo třeba začít hned. Na to ale není nejspíš nikdo připravený.
Autor: Jiří Černohorský

Lanový most: stupeň 3

Most na pražské Jižní spojce je známý jako lanový podle jeho zavěšené konstrukce z předpjatého betonu. Na mostu se v roce 2008 propadl koncový příčník a byla nutná oprava. Po jejím provedení byl stav mostu dobrý, stupeň tři měl i při loňské kontrole.

Most podle expertů vykazuje známky kroucení nosné konstrukce. TSK vypsalo výběrové řízení na jeho diagnostiku. „Konkrétní dopravní omezení a harmonogram diagnostických prací připraví budoucí dodavatel,“ řekla mluvčí TSK Barbora Lišková. Diagnostika by měla odhalit slabá místa stavby, vliv počasí na chování konstrukce a také vytvořit model nosnosti.
Autor: David Malík

Hodnocení mostů

1 - bezvadný stav

2 - velmi dobrý stav

3 - dobrý stav

4 - uspokojivý stav

5 - špatný stav

6 - velmi špatný stav

7 - havarijní stav

Fotogalerie
18 fotografií