Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Nedostatek vody trápí lidi z novostavby na pražském Zličíně. „Nesplachuje ani záchod“

Autor: ula - 
6. srpna 2018
18:30

Natočit si skleničku vody, uvařit, dát si sprchu a nechat vyprat propocené oblečení. To je pro řadu Čechů v tropických dnech běžná věc, ale ne tolik pro některé z obyvatel novostaveb na pražském Zličíně. Lidé z ulice Sazovická poskytli Blesk Zprávám ukázky toho, jak slabě u nich doma voda teče. Nejde přitom o plánovanou odstávku a prosby o nápravu a stížnosti na příslušné instituce nepomáhají. Problémy s tlakem vody se přitom podle místních táhnou už od jara.

„První problémy se objevily na jaře. Měli jsme na návštěvě známé a ti si stěžovali, že nám neteče voda. Nejdřív jsme si říkali, že je to nějaký nesmysl, pak se to začalo zhoršovat,“ popsala pro Blesk Zprávy obyvatelka novostaveb na Zličíně v blízkosti nákupního centra.

Žena v domě už bydlí delší dobu, první problémy s tlakem se objevily až po mnoha měsících.

„Natočit si skleničku vody je výhra“

„Vše se ale zhoršilo v posledních třech týdnech. Pustím vodu, nejdříve teče normálně a pak jen slabý stroužek, který postupně slábne a zmizí docela. Pokud se mi podaří natočit skleničku vody, je to výhra. Někdy se stane, že se normálně osprchuji, jindy zůstanu sedět ve vaně s hlavicí sprchy, ze které jen kape,“ řekla zoufalá žena, která tvrdí, že se jí ani nechce chodit z práce domů, pokud si není jistá, zda si doma vůbec umyje aspoň obličej.

„Sousedům to také neteče. Problémy měly údajně i okolní domy,“ tvrdí žena.

Pražské vodárny a Veolia: Problém tlaku byl, prověřte si sítko

Rodina se pokusila kontaktovat nejdříve společnost Veolia na sociálních sítích. Ta zareagovala s tím, že se jedná o snížený či kolísavý tlak v domě a doporučila prověřit vnitřní rozvody objektu. „Zejména doporučujeme prověřit sítko před hlavním patním vodoměrem, jehož zanesení má za následek pokles tlaku,“ odpověděla Veolia na Twitteru.

Reakce společnosti Veolia na Twitteru Reakce společnosti Veolia na Twitteru | Twitter, archiv čtenářky Blesk Zprávy

Blesk Zprávy požádaly společnost Veolia o vyjádření a také položily dotaz, zda hodlá obyvatelům poskytnout nějaký náhradní přísun vody. Veolia ho přeposlala Pražským vodovodům a kanalizacím (PVK), které pod tuto společnost spadají.

„V posledních dnech jsme se potýkali s poklesem tlaku vody mířící z vodojemu Přední Kopanina, která tuto oblast zásobuje. Pokud by problémy ve vámi zmíněné ulici přetrvávaly, může se majitel objektu na nás obrátit a my přezkoumáme tlaky přímo na místě a případně připravíme nápravná opatření. O náhradní zásobování pitnou vodou může majitel objektu požádat přes naše zákaznické centrum,“ zareagoval mluvčí PVK Tomáš Mrázek.

Posilující stanice bude až v září

„Psala jsem samozřejmě i PVK přes formulář na internetových stránkách, kde jsem vše hlásila jako havárii,“ řekla pro Blesk Zprávy obyvatelka domu. Z PVK jí dorazila odpověď, že podobnou stížnost již společnost obdržela a techniky na místo vyslala, ti však nic nezjistili a doporučili opět vyčistit sítko domu, případně prověřit situaci v domě. To obyvatelka bytu samozřejmě udělala a obrátila se na Společenství vlastníků. Blesk Zprávy na oficiální prohlášení Společenství vlastníků čekají.

Podle obyvatelky domu by mohla situaci vyřešit posilující stanice, jejíž nákup byl odsouhlasen výborem v červnu a měla by být nainstalována do domu v září. „Okolní domy, co měly také problémy s tlakem vody, si tyhle stanice musely koupit,“ uzavřela žena, jejíž rodina bude muset v těchto dnech stále spoléhat na to, že se tlak vody umoudří. SVJ zatím poskytlo obyvatelům přístup do úklidové místnosti, kde by měla být v případě potřeby k dispozici tekoucí voda.