Zájem o televizi neklesá: Češi se dívají 3,5 hodiny denně, ignorují více reklam
Televizní stanice v ČR se potýkají s nárůstem počtu odvysílaných reklamních spotů, na které se nikdo nedívá. Mají nulovou sledovanost, a proto za ně zadavatelé reklamy neplatí. Od roku 2012 se zvýšil počet nulových spotů desetinásobně. Vyplývá to z údajů mediálního zastupitelství Atmedia Czech.
„Před šesti lety připadal jeden nulový spot na 1201 spotů, v roce 2017 se už jeden nulový spot vyskytoval na každých 120 spotů. I kvůli tomu klesá televizním stanicím efektivnost příjmu z reklamy. Očekáváme tedy, že počet nulových spotů se bude nadále zvyšovat,“ uvedla jednatelka Atmedia Michaela Vasilová.
Češi v současnosti tráví před televizorem o sedm minut déle než v roce 2012, kdy proběhla první vlna digitalizace. Průměrný čas sledování televize se zvýšil na tři hodiny a 38 minut za den.
Lidé přitom mají v tuzemsku s přechodem z analogového vysílání na digitální vysílání na výběr ze stále více TV stanic, což se silně projevuje roztříštěnou sledovaností. Zatímco v roce 2012 tvořilo 80procentní podíl na sledovanosti osm stanic, loni bylo už třeba pro dosažení stejného podílu 13 stanic.
V roce 2012 na tuzemském trhu fungovalo 28 televizních stanic, v roce 2017 jich už bylo 51. Podle Atmedia povede druhá vlna digitalizace k ještě větší fragmentaci televizního trhu a nárůstu nulových spotů.
Prohlédněte si fotogalerii z protestů "Zemane, ČT nedáme."
Já ignoruji televizní reklamy na www.alza.cz a raději bych já na DVB-T2 příští rok na podzim nepřecházel s obchodem který má tak blbou televizní reklamu a tím je obchod www.alza.cz a na hodnocení na webu www.heureka.cz je tento obchod www.alza.cz samé mínusy a raději bych příští rok na podzim přecházel na DVB-T2 s obchodem www.okay.cz protože tento obchod má na webu www.heureka.cz výborné hodnocení a má samé plusy a až přejdeme příští rok na podzim na DVB-T2 tak už nechci vidět ty nejhorší televizní reklamy na www.alza.cz a Televizní Teleshoppingové soutěže jako je Klenot TV a Linka Lásky a Sexy Výzva které jsou převzaté z dávno zkrachovalé televize ACTIVE TV po které jsi to na krk vzala televize Barrandov .