Budu navrhovat snížení ceny pro studenty ve věku 15 až 26 let,” deklamoval Dolínek úmysl, v rámci něhož by se roční jízdné, které nyní činí 2 400 Kč,- za 10 měsíců, snížilo na symbolických 365 Kč,- za rok. Redukce jízdného tak spočívá v tom, že nově by studenti platili zhruba 15 % původní částky.

„Student má v prvé řadě studovat, a ne vydělávat třeba na nájem nebo na jízdné,” vysvětlil náměstek. „Co se cen nájmů týče, ty ovlivnit nemůžeme, ale jízdné ano.”

Snahou je navázat na kampaň Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) Nejedeš načerno?, v rámci které je spousta černých pasažérů právě z řad mládeže a studentů. Zároveň se podle náměstka jedná o další z mnoha variant, jak snížit počet automobilů v metropoli, která je jimi doslova zahlcena.

Podle náměstka primátorky by se opatření testovalo rok, než by se přikročilo k definitivě. Po roce by hlavní město vyhodnotilo, zda se tento krok vyplatí či nevyplatí. Jeho návrh ještě musí posvětit radní hlavního města.

Kratší intervaly metra o víkendech

Na tiskové konferenci zazněly i nejbližší změny v rámci MHD. Tou nejzávažnější je bezesporu zkrácení intervalů víkendových a svátečních spojů metra na dvou linkách ze tří. „V předešlých letech jsme věnovali úsilí posílení spojů v pracovní dny, na víkendy jsme trochu zapomínali,” uvedl zástupce ředitele ROPID Martin Šubrt.

Z toho důvodu budou víkendové intervaly na lince B zkráceny ze současných 7,5 minuty na 6 minut a na lince C dokonce na 5 minut. „Linka A není tak přetížená, takže u ní ke změnám zatím nedojde,” vysvětlil Dolínek. Do budoucnosti však nevylučuje změny i u ní. Společně se Šubrtem se shodli na tom, že nejideálnějším stavem by byl o víkendech pětiminutový interval na všech linkách.

Každé metro až do Letňan

Mimo snížení víkendových intervalů se dočkají obyvatelé severovýchodní části Prahy lepší obslužnosti trasy linky C. Doposud platí, že kromě ranní špičky jezdí do Letňan každá druhá souprava. Po oficiálních žádostech z Kbel a Letňan by od září do prosince měla do Letňan zajíždět každá souprava.

Od té doby, co jsme v roce 2017 zrušili pásmový provoz, využívá v ranní špičce stanici Letňany o 1 000 lidí více,” odůvodnil toto opatření Šubrt. V rámci září až prosince, kdy bývá doprava nejvytěžovanější, hodlá magistrát vyhodnocovat, zda se vyplatí vést každý spoj do Letňan, nebo zda stačí současné opatření, během kterého polovina spojů končí ve stanici Ládví.