Základní kámen úseku IV. C2 byl slavnostně položen koncem května 2004. Zkušební provoz na 4,6 kilometru dlouhém, částečně raženém a z části hloubeném dvoukolejném tunelu byl zahájen v březnu 2008. O vzhled trojlístku nových stanic, v jejichž okolí bydlí kolem 50.000 lidí, se postarali tři různí architekti. Díky tomu každá z nich získala svou nezaměnitelnou podobu.

Zřejmě nejpůsobivější je v tomto ohledu stanice Střížkov z ateliéru Patrika Kotase, jejímž dominantním prvkem je dvojice protínajících se bílých oblouků. Konečná linky C v Letňanech od Miroslava Mroczeka se pro změnu vyznačuje zvlněným stropem, jenž vzbuzuje dojem, jako by se vzdouval ve větru. Po tomto prodloužení měří "céčko" přibližně 22,5 kilometru a má rovné dvě desítky stanic. Cesta z jedné konečné na druhou soupravě zabere kolem 35 minut. Součástí linky je i nejdelší mezistaniční úsek metra, který leží mezi zastávkami Nádraží Holešovice a Kobylisy a který měří 2749 metrů.

Celková délka všech tří linek pražského metra v současnosti překračuje 66 kilometrů, na kterých cestujícím slouží 61 stanic.