Nezávislá konzultační firma Brand Finance, která se zabývá ohodnocováním značek, odhaduje, že chlapec, než dosáhne prvních narozenin, přinese britské ekonomice 50 milionů liber (1,5 miliardy Kč).

„Narození nového prince je také obrovskou marketingovou příležitostí pro britské producenty a prodejce dětských produktů, kteří mohou ve svých propagačních kampaních odkazovat na královské dítě,“ uvádí generální ředitel Brand Finance David Haigh. To potvrzují i prodejci dětského a mateřského oblečení, jako JoJo Maman Bebe či Mothercare. „Královská rodina a jakákoliv zmínka o nich jsou masivní podporou,“ dodává výkonná ředitelka Jojo Maman Bebe Laura Tenison.

Optimismus částečně brzdí hlavní ekonom firmy Investec Philip Shaw. Podle něj královské miminko může být dobré pro prodej jednotlivých kusů oblečení, širší britské ekonomice však příliš nepomůže. „Nové královské miminko zřejmě nebude mít významný dopad na ekonomiku. A zdá se, že velká podpora je v tuto chvíli ještě více nepravděpodobná s ohledem na to, kolika domácnostem chybí hotovost.“

Brand Finance vytvořila seznam položek, o které vzroste zájem. Jsou na něm upomínkové předměty, pamětní mince, potraviny a nápoje. Poroste také prodej výrobků pro děti, jako dětské kočárky a oblečení.

Video
Video se připravuje ...

William a Kate představili třetího potomka! Youtube/The Royal Family Channel

Fotogalerie: Vévodkyně Kate porodila třetího potomka!…
105 fotografií

Shaw připouští, že nové miminko a nadcházející svatba prince Harryho s Meghan Markleovou pomohou udržet královskou rodinu v centru pozornosti a zvýšit jejich popularitu. To by mohlo podpořit turistiku. Stoupnout by tak mohly výdaje za letenky, ubytování a v restauracích. Těžit by z toho mohli i lidé nabízející ubytování přes AirBnB.

Jméno miminka Kate a prince Williama ještě nebylo zveřejněno, dá se ale předem úspěšně odhadnout, že po zveřejnění, minimálně po nějakou dobu, se také zvýší předměty nesoucí jméno na sobě.

Fotogalerie
22 fotografií