Jelikož se čalouněné sedačky neosvědčily při údržbě, nahradí je do budoucna DPP plastovými sedačkami. Dopravní podnik tato výměna vyjde na zhruba 10 milionů korun.

Náročné na údržbu

Při úklidu pracovníci čalouněné sedačky v metru každý měsíc vysávají a zhruba po půl roce sedáky i opěradla demontují a nahrazují chemicky vyčištěnými nebo vypranými, v případě velkého poškození je vymění za zcela nové. Jednou za měsíc jsou čištěné i látkové potahy sedaček v tramvajích. Ve všech autobusech jsou koženkové sedačky, které jsou myté jednou za měsíc, v případě autobusů, které zajišťují i noční provoz, pak dvakrát za měsíc. Proti tomu plastové sedačky jsou čištěné každý den při běžném nočním úklidu.

Základní úklid je v metru a tramvajích prováděn denně, v autobusech jednou za dva až tři dny. Jednou za měsíc čeká prostředky městské hromadné dopravy generální úklid interiérů, v případě velkého znečištění se provádí operativně mimořádný úklid. Loni DPP za úklid tramvají a autobusů zaplatil dohromady 44 milionů korun. Úklid souprav metra je součásti smluv na celkovou údržbu a opravy metra.

Vandalové ničí soupravy graffiti

DPP každý rok zaplatí nemalou částku za odstranění graffiti. Loni to bylo zhruba 22 milionů korun. Největší škody napáchali vandalové v metru. Za odstranění tagů a nápisů z metra DPP zaplatil devět milionů korun a skoro osm milionů za opravy skel kvůli vyškrábaným a vyleptaným symbolům. Odstranění nelegálního výlepu stálo DPP 85 721 korun.

Plastové sedačky i v metru?

Plastové sedáky by mohly být v budoucnu i v metru. „Avšak pouze u vozů typu M1 na lince C v případě kladného vyhodnocení zkušebního provozu,“ uvedla pro ČTK mluvčí DPP Aneta Řehková. Sedačky jsou od loňského léta testované v jedné soupravě metra, pokud se osvědčí, DPP je začne od příštího roku dávat do vozů.

Fotogalerie
8 fotografií