Dopravní podnik v Ostravě letos utratí doslova balík peněz a obmění vozový park za několik stovek milionů! Před nedávnem převzal desátý trolejbus, který dokáže urazit bez trolejí až třetinu své trasy. Využívá totiž i baterii.

Pořízeny byly i dva velkokapacitní trolejbusy, které sice bez trolejí jezdit neumí, ale nabízí stejný komfort jako ostatní nové vozy.

Deset speciálních a dvojice vysokokapacitních trolejbusů, které vyšly DPO na 160 milionů, jsou již »oblečeny« v jiných než obvyklých barvách ostravského podniku. Nově bude vozový park celý tyrkysově modrý.

Video
Video se připravuje ...

Ostravská novinka. Trolejbus, který dokáže jezdit bez trolejí. Na fotce jeden z deseti kusů, které podnik pořídil. Blesk.cz/Karel Dostál

Klimatizace i polstrované sedačky

„Barevné provedení vybrali sami Ostravané pro nové tramvaje Stadler nOVA. My jsme se pak rozhodli obdobné řešení použít na všechna nově pořizovaná vozidla,“ odkazuje se generální ředitel DPO Daniel Morys i na nové tramvaje švýcarského typu, které budou brázdit ostravské kolejiště v brzké době.

Cestující ale určitě ocení převážně záležitosti spojené s komfortem nových vozů. Ty nabízí plně klimatizovaný prostor, který vytváří velmi příjemné prostředí, nebo komfortní sedačky s dřevěným opěradlem a polstrovaným podsedákem. Samozřejmostí jsou i informativní LCD obrazovky a všudypřítomné kamery pro vyšší bezpečí. 

Nové trolejbusy se Ostravanům velmi líbí. „Opravdu příjemné svezení, klimatizace nemá chybu,“ dodal senior z Darkoviček u Hlučína cestující v trolejbusu jedoucí po trase 101.

Video
Video se připravuje ...

Nový ostravský trolejbus v kloubovém provedení Blesk.cz/Karel Dostál

Ve městě budou jezdit i doubledeckery

Radost z nových vozů mají ale také řidiči. „Upřímně, tak často se k řízení tohoto trolejbusu nedostanu, ale když jsem v něm, tak si jízdu užívám. Jízdní vlastnosti jsou perfektní,“ uvedl řidič jedoucí po lince 106.

Spokojenost panuje i na sociálních sítích. Lidé se dokonce chtějí projet trolejbusem jen kvůli tomu, aby viděli, jak stahuje troleje a jede bez nich. Tomu se tak děje například v co druhém spoji na lince 106, která jezdí mezi zastávkami Náměstí Jurije Gagarina a Revírní bratrská pokladna přes zastávky Kamenec, Bazaly a Všehrdův sad.

Podnik plánuje do konce roku zprovoznit i padesátku autobusů na CNG (plyn) nebo také londýnskou zvláštnost v podobě dvou dvoupatrových autobusů, tzv. doubledeckerů.

Fotogalerie
3 fotografie