1. K lékaři

Praktický lékař vystaví návrh na lázeňskou péči hrazenou zdravotní pojišťovnou dle doporučení odborného lékaře nebo ošetřujícího lékaře při hospitalizaci. Zároveň navrhne typ lázeňské péče (komplexní, nebo příspěvková) a místo vhodné pro léčbu daného onemocnění (indikace). Pokud se onemocnění léčí ve vícero lázních, což je poměrně časté, má pacient možnost volby.

2. Schválení pojišťovnou

Komplexní i příspěvkovou lázeňskou péči schvaluje revizní lékař zdravotní pojišťovny.

3. Různé možnosti

a) V případě komplexní lázeňské péče odešle zdravotní pojišťovna schválený návrh přímo lázním, které pacienta předvolají k nástupu. Komplexní lázeňskou péči čerpá pacient v době pracovní neschopnosti. Zdravotní pojišťovna hradí lázeňskou léčbu, celodenní stravování a ubytování.

b) V případě příspěvkové lázeňské péče je návrh odeslán do lázní prostřednictvím zdravotní pojišťovny nebo pacienta. Zdravotní pojišťovna hradí léčebnou část lázeňského pobytu. Ubytování a stravování si léčený hradí sám a během pobytu není v pracovní neschopnosti. I u příspěvkové péče platí, že lázeňská péče je poskytována výhradně formou péče lůžkové, léčený je tedy během léčby v lázních ubytovaný.

4. Můžete se odvolat

Pokud revizní lékař návrh neschválí, má pacient možnost odvolat se ke své zdravotní pojišťovně do 15 dnů od doručení vyjádření, které obsahuje zdůvodnění odmítnutí návrhu.

Nic není ztraceno

Neschválí-li zdravotní pojišťovna komplexní ani příspěvkovou lázeňskou péči, může klient absolvovat pobyt v lázních jako samoplátce.