Pro cestující MHD bude fungovat náhradní autobusová doprava a pro auta objížďky. Město o nich bude informovat na informačních cedulích. Práce potrvají 30 měsíců a stavba si vyžádá 1,2 miliardy korun.

Práce se dotknou sítí pod povrchem i komunikace. Auta nyní jezdí po Plotní i Dornychu, kde se navíc mísí s tramvajemi. Přeložení tramvaje má zklidnit tranzitem přetíženou Plotní ulici. Bude po ní jezdit jen MHD.

Po mnoha letech vznikne i zastávka u autobusového nádraží Zvonařka, která tam chybí. Na Dornychu bude po ukončení prací čtyřproudová silnice a zcela z ní zmizí tramvajové koleje.

Z tramvaje do autobusu

Úvodní asi roční práce se uskuteční na Dornychu v úseku od Svatopetrské po Zvonařku. V neděli večer pojede po Dornychu poslední tramvaj číslo 12 až na konečnou do Komárova.

Od pondělí bude tramvaj jezdit jen na smyčku ke Zvonařce, přestupní uzel pro náhradní autobusovou dopravu bude ještě o zastávku dříve na Úzké. Tam cestující nastoupí na náhradní autobusový spoj x12 až do Komárova na Mariánské náměstí.

Automobilový provoz i autobusové linky MHD pojedou v obou směrech po Plotní. Další objízdné trasy povedou přes Heršpickou, Masnou a Černovickou. Řidiče budou informovat cedule, billboardy a další ukazatele. Budou už při příjezdu od dálnic.

Jakmile zhruba po roce vznikne nová čtyřproudová silnice na Dornychu, auta i MHD budou jezdit po něm a práce se přesunou na Plotní, kde se vybudují tramvajové koleje.

VIDEO: Matěj Hollan o odvolání z postu náměstka dopravy.

Fotogalerie
10 fotografií