Propojení městských částí lanovkou vítá spousta lidí, překážek by navíc nemělo být tolik. „Praha 6 požaduje dlouhodobě propojení Dejvic s Bohnicemi a lanovka by byla dopravou nejen atraktivní, ale také lehce postavitelnou,“ popsala pro Blesk.cz radní Prahy 6 Eva Smutná (TOP 09).

V současnosti totiž lidé musí složitě cestovat dopravou či metrem, což jim zabere v lepším případě půl hodiny až 45 minut času. Lanovka by cestování mezi Prahou 6 a Prahou 8 zkrátila na zlomek této doby. „Snažíme se stavbu koordinovat s tramvají do Suchdola a hledáme místa na parkování i samotné stanice. Proces by mohl být velice rychlý a nejvíce by to pomohlo samotným cestujícím. Je možné se podívat do dalších světových metropolí, kde už lanovku používají a mají úspěch,“ dodala Smutná.

Podívejte se, jak vypadá lanovka ve městě La Paz, podobná by mohla být podle Evy Smutné i v Praze:

Několik variant možných cest

Podobné lanovky mají i v dalších světových metropolích. Například v bolivijském La Paz má lanovka přes sedm kilometrů a zastavuje v 11 stanicích. Stavba tam v roce 2014 vyšla na 5,5 miliardy korun. V Praze se počítá s částkou přibližně jedna miliarda. Ta se však bude odvíjet od trasy, kterou by mohla veřejná doprava vést.

Kapacita lanovky by měla být přibližně dva tisíce cestujících za hodinu. Představeny byly na jednání čtyři varianty. Z Podbaby by mohla vést dráha přes zoo, kde jsou tři možnosti, kde by stála zastávka. Poslední možností je vedení z Podbaby do Bohnic bez jakékoli zastávky. Nápady a jejich provedení jsou teprve v začátcích, už teď ale panuje shoda mezi ROPIDem, dopravním podnikem a oběma dotčenými městskými částmi. Je tak možné, že první cestující by mohli nastoupit do kabiny už za několik let. 

Fotogalerie
25 fotografií