Podle Šubrta je řidičů jednak nedostatek, navíc mnohdy zcela vyčerpali maximální počty přesčasových hodin. Poloprázdninový provoz PID v prvních dvou lednových týdnech je tak zaveden proto, aby od začátku nového roku byly sníženy požadavky na odpracované hodiny řidičů, případně aby byla některým z nich nabídnuta možnost si dovybrat volno, k čemuž jen asi týden trvající vánoční svátky neposkytovaly dostatek prostoru,“ uvedl. 

Na nedostatek řidičů tramvají a autobusů si loni stěžoval například dopravní podnik (DPP). Kvůli chybějícím zaměstnancům udělal náborovou kampaň. Problémy byly rovněž v příměstské dopravě, zejména na Kladensku.

Žádné komplikace v dopravě

Ropid tvrdí, že omezení nezpůsobí dopravní potíže. MHD proti jiným obdobím na začátku ledna prý využívá o deset až 20 procent méně cestujících. Proti běžným prázdninám budou v provozu všechny školní linky a posílený počet spojů pojede na studentských linkách typu 107 či 143. Omezení nebudou platit pro příměstské spoje a stejně tak se nevztahují na městské linky, jejichž spoje jsou s provozem těch příměstských koordinovány.

Největším dopravcem v hlavním městě je Prahou vlastněný dopravní podnik (DPP), který zaměstnává téměř 11 000 lidí. DPP provozuje tramvaje, metro, autobusy a lanovku. V rámci autobusové sítě působí soukromí dopravci, s kterými uzavírá Ropid smlouvy na provoz linek.