Čtvrtek 25. dubna 2024
Svátek slaví Marek, zítra Oto
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!

/
  • Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    15. ledna 2018 ● 08:00

    Rozbalili jste pod stromečkem dárek, který byl poškozený či po několika dnech vypověděl službu? Rychle s ním utíkejte k obchodníkovi a nechte ho vyreklamovat! Podívejte se do naší galerie, jakým chybám byste se během reklamace měly vyhnout, abyste se zbytečně nepřipravili o peníze.

  • 1.

    Vzdáte to kvůli účtence

    Bojíte se, že vás obchodník s reklamací vypoklonkuje, protože vám chybí účtenka? Papírový doklad nepotřebujete. Pokud platba za dárek proběhla například pomocí karty, stačí ukázat obchodníkovi výpis z účtu. Pomoci by mohl i originální obal nebo svědecká výpověď někoho, kdo u nákupu byl. Podle Ivy Halderové z právního oddělení Air Bank pak dokonce stačí i v mobilu ofocená účtenka.

    Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    Autor: Profimedia.cz

  • 2.

    Čekáte dlouho na vyřízení

    Čekáte na vyřízení reklamace už několik týdnů, protože prodejce tvrdí, že se situace zkomplikovala? Podle zákona musí o reklamaci rozhodnout i hned, ve složitějších případech do tří dnů. Celkem má na vyřešení reklamace maximálně 30 kalendářních dnů. „Prodejce by se měl snažit reklamaci vyřešit bez zbytečného odkladu. Pokud to nestihne do třiceti kalendářních dnů, může zákazník od kupní smlouvy odstoupit,“ říká právnička Haldernová deníku Aha!.

    Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    Autor: www.profimedia.cz

  • 3.

    Hledáte chybějící obal

    Kvůli reklamaci bot, kterým upadl podpatek, krabici schovávat nemusíte. Ale když si budete chtít obuv vyměnit za jinou velikost, může obchodník originální obal požadovat. „Mnoho obchodů dnes nabízí možnost vrácení nebo výměnu zboží. V tomto případě se ale nejedná o reklamaci, a je tedy nutné dodržet podmínky prodejce. Ten může požadovat například navrácení zboží v původním obalu, našité visačky nebo předložení účtenky,“ vysvětluje Halderová.

    Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    Autor: Profimedia

  • 4.

    Vadné zboží neřešíte

    Nechce se vám řešit reklamaci, protože jde jen o pár korun? Úplně zbytečně se tím připravujete o peníze. Ušetříte tím sice nervy i čas, ale šidíte sami sebe.

    Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    Autor: Profimedia

  • 5.

    Myslíte si, že nic nezmůžete

    Prodejce odpovídá za to, že zboží má slibované vlastnosti. „Zboží musí odpovídat tomu, jak bylo prezentování, ať už na internetu, v médiích, v prodejně, či v uživatelské příručce,“ vypočítává advokát Miroslav Hájek z poradenské kanceláře Vilimkova Dudák & Partners.  Pokud některé ze slíbených vlastností nevykazuje, máte právo ho reklamovat.

    Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    Autor: istockphoto.com

  • 6.

    Nevyžadujeme slíbenou záruku

    Nevěřte obchodníkovi, který se vám snaží nakukat, že pro některé spotřební zboží platí kratší záruční doba. Zákonem stanovená doba je 24 měsíců i déle. „V některých případech se garantuje delší než zákonem stanovená záruka,“ říká advokát Hájek. Jedná se tzv. smluvní záruku za jakost, ke které se můžou ale vztahovat určité podmínky. „Je v zájmu kupujícího, aby si ohlídal, že tyto podmínky splní, jinak bude platit na uplatnění odpovědnosti z vad jen zákonem stanová doba 24 měsíců,“ dodává Hájek.

    Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    Autor: Profimedia

  • 7.

    Místo vadného si vezmete jiný

    Dejte si pozor na výměnu zboží za reklamovaný kus. Pokud vám prodejce nabízí výměnu reklamovaného zboží, nezačíná automaticky běžet nová dvouletá záruka, ale dál platí původní záruka. Proto je výhodnější nechat si vrátit peníze, zboží si koupit znovu, a mít tak zase plnou, 24 měsíční záruku.

     

    Vadné zboží reklamujte: Podívejte se na 7 největších chyb při reklamaci!
    Autor: Profimedia

  • 8.

    Videonávod: Jak reklamovat zboží ze zahraničních e-shopů?

    Video
    Video se připravuje ...

    Videonávod: Jak reklamovat zboží ze zahraničních e-shopů? Tomáš Polák

     

    Fotogalerie
    8 fotografií

Dnešní horoskopy