Čtvrtek 18. dubna 2024
Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav
Oblačno, déšť 9°C

Mezi 600 kusy těl z airbusu identifikovali i kopilota-vraha! Žádné tělo nebylo celé

Autor: ČTK - 
28. března 2015
18:29

Od úterního pádu letadla typu Airbus 320 německé letecké společnosti Germanwings se vyšetřovatelé snaží sesbírat co nejvíc částí a předmětů, které by jim umožnily identifikovat těla obětí. Ale s ohledem na stav ostatků čeká policisty, vyšetřovatele a další odborníky dlouhý a nesnadný úkol. Mezi 600 kusy těl podle nejnovějších informací identifikovali i kopilota Andrease Lubitze, který nehodu způsobil.

Vyšetřovatelům nehody se podařilo mezi ostatky identifikovat i Andrease Lubitze, muže, který s největší pravděpodobností stojí za celou nehodou a smrtí 149 lidí.

"Letecká katastrofa způsobila velká poškození obětí a my jsme nenašli snad jediné tělo nepoškozené. Posbírali jsme části těl a biologický materiál," řekl plukovník Patrick Touron, zástupce ředitele kriminálního ústavu národní policie. 

První těžkostí je samotný terén, kde se neštěstí odehrálo. "Jsou tu svahy se sklonem 40 až 60 stupňů, kamenná suť. Některé části pátrání bylo nutné odvolat s ohledem na terén se slínovcovou sutí, kde hrozí sesuvy, což představuje riziko pro policisty pracující na místě neštěstí. To je důvod, proč jsou vyšetřovatelé neustále doprovázeni vysokohorskými policisty, kteří je s pomocí lan jistí," dodal. 

Nalezené lidské ostatky jsou vrtulníky přepravovány do laboratoře, kterou si policie vytvořila v městečku Seynes vzdáleném asi deset kilometrů od místa nehody. Tady se policie z ostatků snaží získat maximum informací.

V laboratoři, jejíž přesnou lokaci drží policie v tajnosti, pracuje asi padesát soudních lékařů a dentistů i policistů na identifikaci obětí. "Zmobilizovali jsme policejní techniky podílející se běžně na vyšetřování scén zločinu, abychom mohli vrátit těla obětí jejich blízkým v co nejkratší době," řekl Touron.

Za podobných okolností, kdy jsou těla takto poškozená, může být užitečný jakýkoli prvek nalezený vyšetřovateli na místě katastrofy: zubní otisky, šperky, doklady či otisky prstů. "Je třeba říct, že při podobných katastrofách se 90 procent identifikací provádí podle zubních záznamů," upřesnil Touron. "Je to přesný prvek k identifikaci i u těch těl, která jsou po pádu značně poškozená." Od začátku pátrání se podle něj do laboratoře dostalo k prozkoumání už 400 až 600 různých částí. 

prycsvladou ( 29. března 2015 16:16 )

160 litru vam plati aby vas nenapadlo jim rozbit letadelko o skalu

prycsvladou ( 29. března 2015 16:02 )

levá pravá srdíčko hlavička a hned mají jasno kdo to je

prycsvladou ( 29. března 2015 16:00 )

třeba je zkusí z těch části tě l ještě poskládat

sugarbitter ( 29. března 2015 13:38 )

Rozumné bz asi bylo dát ostatky do společného hrobu s pomíčkem, Jak chtějí pohřbívat biologické ostatky? Zjišťovat DNA by bylo zbytečné, když jsou seznamy cestujících

pjotri ( 29. března 2015 08:18 )

presne.. o tom taky pisu.. takovej system by bylo jednodussi hacknout, jak se dostat do kokpitu

Zobrazit celou diskusi