300 Čechů uvízlo na letištích: Nedostali ani deky!
Aktualizováno: Asi 300 českých turistů kvůli poruše charterového letadla tuzemské letecké společnosti Central Charter Airlines nemohlo odletět z Brna do bulharského Burgasu a z Burgasu zpět do České republiky. Cestující čekající na bulharském letišti si zažili hrůzostrašnou noc.
Ve středu večer neodletělo více než 100 turistů na lince Burgas - Brno, následně neodcestovalo dalších více než 100 českých turistů na navazující lince Brno - Burgas. Porucha zmařila také další navazující let, který mělo pro opět asi stovku lidí zajišťovat stejné letadlo, a to na lince Burgas - Ostrava. "Letecká společnost Central Charter Airlines se snaží zajistit náhradní letadlo či opravu stávajícího letadla," uvedl Okamura mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří.
Noc trávili na letišti...
Turisté, kteří čekali na let z Burgasu do Prahy museli přečkat noc na letišti. "Tito klienti museli bohužel strávit noc na letišti, jelikož letecká společnost oznámila cestovním kancelářím poruchu až v okamžiku, kdy již byli klienti odbaveni v odbavovacím prostoru," dodal Okamura.
Všech 260 pasažérů dorazilo na letiště ve středu už o půl sedmé. Jejich letadlo mělo odlétat za další hodinu a půl. „Teprve o půl deváté nám řekli, že má letadlo poruchu. Nic jiného jsme se nedozvěděli,“ postěžovala si na nedostatečnou informovanost Lenka Březnová (44) z Velkého Meziříčí.
...a nedostali ani deky
Její slova potvrzuje například také Simona Müllerová (46) z Brna. „Nikdo nám vůbec nic neřekl, až po půlnoci přišla delegátka a rozdala nám vodu,“ uvedla nespokojená klientka CK Krasim. Kromě ní měly své zákazníky na letišti také cestovní kanceláře Kovotour Plus, Parkam Holiday´s a Bulgariatour.
Za celou dobu, kterou strávili turisté na bulharském letišti, obdržel každý z nich 3 miniaturní bagetky a 2 malé láhve vody. „Někteří lidé už neměli peníze a bageta na letišti vyšla na 185 korun,“ dodala Simona Müllerová.
Rodiče malých dětí, kterých bylo v Burgasu asi 30, těžce nesli především zimu v letištní hale a studenou podlahu. „Žádali jsme alespoň o deky, ale žádné nám nedali,“ kroutí nevěřícně hlavou matka malé Jasmýny (1) Helena Diringerová (19) z Brna.
V Brně se o cestující postarali
Cestující v Brně na tom byli o něco lépe. Podle ředitele Letiště Brno Tomáš Plačka dostali na letišti občerstvení a když asi v 01:00 v noci ukázalo, že náhradní let se tutéž noc neuskuteční, byli převezeni do hotelu. Měli by odletět ve čtvrtek ve 13:20. Klienti třetího postiženého letu - z Burgasu do Ostravy - měli od své cestovní kanceláře na uplynulou noc také zajištěno ubytování v Burgasu. Ani oni tedy nemuseli čekat na letišti.
Slova Plačky potvrzují i cestující, kteří v Brně čekali. „Měli to zvládnuté velice dobře. Dostali jsme solidní hotel a solidní jídlo,“ řekl Blesku Marcel Flídr (34), který se do Burgasu vydal z Kroměříže se syny Martinem (9) a Tomášem (7).
Okamura připomněl, že na základě nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je zpoždění či zrušení letu vždy odpovědností letecké společnosti, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří.
Nejlepší je, že jsem se ve zprávách i na internetu dozvěděla jak se o nás na letišti postarali...Možná by si to měl pan Okamura nejdřív ověřit a pak i vyzkoušet. Předpokládám, že na odškodné nárok nemáme?