Reklamy, které se neštítí ničeho: Inspirované uprchlíky nabízejí obušky, zbraně i dovolenou

  • Autor: sou - 
    13. 8. 2015
    19:15

    „Kupte si pepřák na obranu proti imigrantům“, „Užijte si klidné destinace bez uprchlické invaze“ – to jsou příklady pokusů zneužít současné situace s běženci pro reklamní účely. Tuto formu propagace využívají nejen zahraniční podniky, ale i české a slovenské firmy.

     

  • 1.

    „Migranti jsou tady,“ láká vojenský obchod k nákupu obušků.„Migranti jsou tady,“ láká vojenský obchod k nákupu obušků. | 

    Semilský armádní obchod využil momentální uprchlické krize. Na svých nejnovějších srpnových reklamních letácích upozorňuje, že obranných prostředků proti imigrantům není nikdy dost. Doporučuje tak pepřové spreje, paralyzéry nebo teleskopické obušky. Poté, co se proti tomuto způsobu propagace vzedmula vlna kritiky, se obchod omluvil.

    „Rádi bychom objasnili naši kampaň, kterou jsme prezentovali v našem posledním reklamním e-mailu. Kampaň neměla být zaměřena proti této skupině lidí jako takové, nýbrž jako upozornění na zvýšený pohyb těchto skupin po naší republice a že je potřeba být na pozoru. Na základě tohoto faktu jsme doporučili zakoupení předmětů pro osobní obranu, které fungují na tyto skupiny stejně dobře jako na kteréhokoliv útočníka jakékoliv národnosti a barvy pleti. Stejně tak to nebylo zamýšleno jako podněcování k agresivitě vůči této skupině lidí. Nemělo se jednat o kampaň proti imigrantům. Všem, kteří tuto kampaň pochopili špatně, se omlouváme a přinášíme toto vysvětlení,“ uvedl obchod na svých facebookových stránkách.

  • 2.Na Slovensku by si měli dávat pozor na imigranty-kuřata

    Pozor na imigranty - tedy na kuřata. Sloveská firma Hyza šlápla vedle.Pozor na imigranty - tedy na kuřata. Sloveská firma Hyza šlápla vedle. | 

    Je třeba dávat si pozor na ilegální migrující a nekvalitní kuřata bez prokázání původu. Okolo této základní myšlenky se točí reklamní spot slovenské společnosti Hyza.

     

    Slovenská rada pro reklamu ho na konci června označila za neetický. Podle společnosti koncept vznikal už na konci roku 2014, a tak vůbec nereagoval na momentální uprchlickou krizi. Perličkou celé věci je to, že tuto firmu vlastní Agrofert Andreje Babiše.

  • 3.Dovolená bez uprchlické invaze

    CK Afrodita slibovala dovolenou v lokalitě bez uprchlické invaze.CK Afrodita slibovala dovolenou v lokalitě bez uprchlické invaze. | 

    Také česká cestovní kancelář Afrodita na svém webu vsadila na slogan ohledně uprchlické krize. Mottem letošního léta byl v červnu nápis: „Klidné destinace bez invaze uprchlíků.“


    Jak cestovní kancelář zareagovala na kritiku? Její zaměstnankyně se pro Novinky.cz k celé věci odmítla vyjádřit a se slovy: „Prosím vás, my ten slogan budeme mazat a necháme tam jen klidné dovolené,” položila telefon. Momentálně už na svém webu slibuje cestovní kancelář jen klidné destinace.

  • 4.Naskoč, pokud jsi dobrý sportovec

    „Naskoč, jestli jsi dobrý sportovec.“ Paddy Power také vsadil na reklamu s uprchlíky.„Naskoč, jestli jsi dobrý sportovec.“ Paddy Power také vsadil na reklamu s uprchlíky. | 

    „Imigranti, naskočte (ale jenom pokud jste dobří ve sportu),“ tak to je volný překlad reklamy, kterou si na nákladní auto nechala v červnu dát britská společnost Paddy Power. Za zmínku stojí, že trasa zmiňovaného kamionu vedla z Doveru do Calais. Narážka tak směřovala na uprchlickou krizi v Calais.

     

    Součástí reklamního týmu, který tuto formu propagace pro sázkovou kancelář vymyslel, byl i Harry Dromey – syn tamní labouristické političky a členky Dolní sněmovny Harriet Harmanové.

  • 5.S holýma rukama můžeš být brzy na kolenou

    Obchod se zbraněmi z Vysokého Mýta použil ve své reklamě záběr z popravy britského humanitárního pracovníka.Obchod se zbraněmi z Vysokého Mýta použil ve své reklamě záběr z popravy britského humanitárního pracovníka. | 

    V únoru na hrozbu ISIS vsadil obchod se zbraněmi z Vysokého Mýta. Zelený sport, jak se prodejce nazývá, použil ve své reklamě na útočné pušky v časopise Střelecká revue záběr z popravy humanitárního pracovníka Davida Hainese. Ten zveřejnili loni radikálové z hnutí Islámský stát.


    Fotku doplňuje nápis „S holýma rukama můžete být brzy na kolenou“ a text informující, že obchod nabízí největší výběr kalašnikovů v „křesťanské Evropě“. Od živnostenského úřadu za to dostal pokutu.

     

    Sám zadavatel reklamy Martin Rudolf chtěl prý čtenáře časopisu pobavit a zaujmout, uvedl to pro Český rozhlas. Reklamu hájil slovy: „Za hranicí vkusu je spíše zabíjet lidi než dělat inzerci v odborném periodiku. Cílí na skupinu sportovních střelců. Víceméně měla pobavit.“

Doporučujeme
Další videa
Články odjinud