Pátek 19. dubna 2024
Svátek slaví Rostislav, zítra Marcela
Oblačno, déšť 8°C

Rozčilení Češi na Rhodosu: Nechali nás spát na zemi, dali 6 eur na jídlo a potíže neskončily

Autor: simao, ČTK, trm -
31. července 2018
07:18

Zatímco někteří Češi se z kolabujícího letiště na Rhodosu vrátili i po 19hodinovém čekání domů, jiné problémy v Řecku zdržely na letišti dál. Blesk Zprávám se ozvala další z cestujících s tím, že i jejich odpolední let do Brna byl posunut na noc. „Noclehárna Rhodos“ tak pokračovala dál. Letadlo nakonec dosedlo na brněnském letišti kolem 7:00 ráno, se zpožděním 12,5 hodiny.

„Noclehárna na letišti Rhodos pokračuje. Původně měl náš let do Brna odlétat v 16:45 z Rhodosu, ale zatím stále není jasné, v kolik odletíme. Předpoklad je kolem tří hodin ráno. Informace ale přicházejí pozdě a vůbec nevíme, zda ve tři ráno opravdu letiště opouštíme. Zatím nám byly poskytnuty vouchery v hodnotě 6 eur na jídlo,“ napsala Blesk Zprávám jedna ze zoufalých cestujících.

Podle ní však tentokrát nešlo o technickou závadu na letišti. „Jde o technickou závadu na letadle, kterou se snaží odstranit od odpoledních hodin. Podrobnosti nám ani delegáti nebyli schopni sdělit,“ tvrdila Češka, jejíž jméno redakce zná.

Let společnosti Travel Service měl přiletět do Brna v pondělí v 18:30, nakonec ale dorazil s víc než dvanáctihodinovým zpožděním kolem sedmé ráno, zjistily Blesk Zprávy.

Dotkly se problémy na letišti i Vás? Napište nám o svých zážitcích na e-mail tip@blesk.cz

Kolaps na letišti v Řecku popisovali České televizi i další Češi, kteří se vrátili zpět do vlasti a jimž závěr dovolené také notně zhořkl.

„Zůstali jsme na tom letišti a vůbec jsme nebyli informováni, nikdo nám neřekl, jestli a v kolik poletíme, proč nepoletíme a potom vlastně jsme tam byli celou noc,“ postěžovala si jedna z českých cestujících České televizi. „Nechali nás ležet na zemi, nedali nám ani najíst, napít, nic,“ uvedl další z Čechů, který se vrátil z Rhodosu. „Po 19 hodinách nás posadit do té potvory, do letadla a nic nám k tomu neříct? Dost špatné,“ přidal se v ČT další z cestujících, který se dostal s prodlevou zpět do Prahy.

Různá řešení: Nory vezli do Turecka. A zpět

Problémy letiště na Rhodu přitom stihly samozřejmě i řadu dalších zahraničních turistů. Čekaly je však i další, neočekávané komplikace.

Část z přibližně tisícovky norských turistů byla podle norských médií poslána lodí do nedalekého Turecka, odkud měli odletět. Jenže kvůli přísnějším tureckým pravidlům týkajícím se data platnosti pasů některým z nich policie nepovolila odlet z tureckého letiště a museli zpět na řecký ostrov.

Někteří pasažéři zůstali v odbavovací hale přes noc, další byli rozvezeni do hotelů v okolí. Technické problémy přitom neutichaly. „Technické problémy při odbavování zavazadel na letišti na ostrově Rhodos způsobily zrušení či zpoždění řady letů. Odbavování je zajišťováno ručně, s pomocí tužky a papíru,“ uvedla norská veřejnoprávní televize NRK, pozastavující se také nad mnohahodinovým čekáním na letišti.

Video  Češi a další turisté uvízli dlouhé hodiny na Rhodosu. A Kramný doufá v obnovu řízení  - Barbora Horáková, Aleš Brunclík
Video se připravuje ...

marmat ( 31. července 2018 21:11 )

Škodolibí a zlostní trollové mají zde Vánoce !!! Konečně se dětičky vybarvily ...

marmat ( 31. července 2018 21:09 )

No počkej až vyrosteš a dopřeješ si KDEKOLIV dovolenou...Třeba starším autobusem přejde Tě humor velmi zlostné dítě...

arne100 ( 31. července 2018 14:33 )

Já se divím že sem píšete takové kraviny.Museli jste tam jet,nemuseli.Je to jenom o tom že až přijedete domů a půjdete do práce tak byste nemohli o tom diskutovat kdo byl nejdále a jaké bylo moře a podobné kraviny.Tady doma je také vedro ale není to v cizině že ano sle-ice.A hlavně jestli jste si nezapoměli na tu dovču někde půjčit.Patří vám to všem a hlavně příští rok zase někam dál třeba na jižní pól abyste ukázali že na to máte.

lesanka ( 31. července 2018 12:24 )

V každom zájazde sa vždy nájdu "nasieravači" Sú to typy ľudí,ktorí ešte ani nenastúpili do lietadla,ale už vidia chyby. A potom celé dni bombardujú delegátov,lebo sa im nepáči to...potom hento...Mne to príde,ako keby niektorí cestovali niekam a potom len buzerovali.

majojo ( 31. července 2018 12:04 )

Když se tahle akce teprve rozbíhala, byli jsme s velice renomovanou cestovkou na Korfu. Zkrachovala před naším odletem, ale protože jsme byli asi pátý případ, neprofláklo se to mediálně. Tak napřed se řešilo, kdo zaplatí ubytování, protože vyčůraní Řekové okamžitě začali tvrdit, že jim to jejich cestovka nezaplatila, protože nemá čím. Pak nás nahnali do dobytčáků (jestli se teda dobytek převáží v autobusech) a převezli nás na letiště. Tam už čekali policisté, kteří nás dovedli do haly. Pak hlídali, aby nikdo neodešel. Za dvě hodiny záchody přetékaly a voda přestala téct. Jediný zdroj jídla a tekutin byl místní bárek, kde ceny okamžitě stouply o 1000%. Pak přišla zástupkyně nevím čeho a oznámila, že jedna letecká společnost je ochotna nás dovézt zpátky, ovšem za letenku požaduje 11 000. Jak si je opatříme, to už neřekla. Ambasáda mlčela - bylo to o víkendu.Nakonec jsem s odřenejma ušima dostala domů aspoň syna, co měl jít 1. září do ěškoly. Sama jsem zůstala ještě tři dny, než nás deportovali. A těch 11 000 i za sebe jsem samozřejmě taky musela zaplatit.