Čtvrtek 18. dubna 2024
Svátek slaví Valérie, zítra Rostislav
Oblačno, déšť 9°C

Krtkův konec? Ministr s důvěrou Ťok chce vyměnit vedení Českých drah

Autor: ČTK, nkov - 
12. července 2018
13:20

Ministr dopravy Dan Ťok (ANO) chce vyměnit vedení Českých drah. Důvodem jsou spory ohledně postupu při otevírání trhu železniční dopravy jiným firmám. Ministr to řekl deníku MF Dnes. O odvolání generálního ředitele a předsedy představenstva ČD Pavla Krtka se mluví od loňského podzimu. Ministr chtěl ale se změnami počkat na silnější mandát, který dnes v noci vláda Andreje Babiše získala. 

„Budu chtít, aby dozorčí rada vypsala výběrové řízení na členy představenstva, abychom dostali do vedení Českých drah profesionální management, který přestane říkat, proč to nejde, a který se na liberalizaci bude seriózně připravovat,“ řekl Ťok deníku.

Konkrétně ministr kritizoval skutečnost, že vedení státem vlastněných drah shodilo ze stolu už dříve schválenou dohodu o postupném vypisování soutěží na jednotlivé rychlíkové linky, píše server. Podle vedení ČD ale plán ministerstva nedostatečně zohledňoval takzvanou síťovost, tedy možnost jednoduchého přestupování při cestě několika spoji. To však Ťok považuje za uměle vytvořený problém.

„Nemohu se v médiích vyjadřovat k interním záležitostem, které patří na valnou hromadu a dozorčí radu akciové společnosti. Jako manažer obchodní firmy s 15.000 zaměstnanci, která má veřejně obchodovatelné dluhopisy se závazkem vyšším než 30 miliard korun a mezinárodní rating agentury Moody’s, mám odpovědnost vůči akcionářům, věřitelům a zaměstnancům,“ sdělil ČTK v reakci na informace MfD Krtek.

Vedení může odvolat dozorčí rada

Obměna vedení drah se bude muset uskutečnit v několika krocích. První z nich bude tento pátek, na kdy je podle serveru svoláno zasedání řídicího výboru Českých drah. To má podle Ťoka zvolit nové členy dozorčí rady, která teprve může rozhodovat o odvolání členů vedení společnosti.

Krtek vede České dráhy od listopadu 2014, kdy na postu předsedy představenstva vystřídal Daniela Kurucze. Toho se opakovaně snažil odvolat Ťokův předchůdce Antonín Prachař (ANO). Úřad tehdy změnu obhajoval tím, že dlouhodobě nefungovala komunikace vedení drah s vlastníkem, tedy se státními orgány.

Ťok chce prosadit, aby kamiony vozily méně nákladu než 48 tun. Ťok chce prosadit, aby kamiony vozily méně nákladu než 48 tun. | Blesk

sores ( 12. července 2018 13:30 )

To už měl dávno,české dráhy jsou ostudné!!! I když jsme piďi zemička rozvojová tak dráhy jsou bída, i tam se krade.

Zobrazit celou diskusi