Král žlutých autobusů Jančura po rozvodu: Prodává Student Agency

Autor: Mii - 
23. 5. 2018
12:30

Společnost Student Agency, jeden z největších tuzemských prodejců letenek a zájezdů, hledá kupce, uvedly ve středu Hospodářské noviny, které se prý dostaly k nabídce investorům. Zakladatel a majitel společnosti Radim Jančura podle nich počítá s cenou kolem miliardy korun. K prodeji přistoupil proto, že se chce zaměřit na rozvoj společnosti RegioJet, pod kterou už před časem sjednotil svou autobusovou a vlakovou dopravu. Žluté autobusy tak stále budou Jančurovy.

Hospodářské noviny cenu odhadly podle provozního zisku společnosti uvedeného v materiálech. Z něho vyplývá, že transakce by se měla pohybovat kolem miliardy korun. Pokud se prodej uskuteční, Jančurovi zůstane už jen RegioJet – svoji luxusní taxislužbu Tick Tack prodal na začátku letošního roku.

Mluvčí Student Agency chystanou transakci zatím nepotvrdil. „Prodej Student Agency nebo části jejích aktiv určitě není na pořadu dne. Jako úspěšná firma, která je jedničkou v řadě oborů, je samozřejmě dlouhodobě a opakovaně oslovována potenciálními zájemci, kteří projevují zájem. Soustředíme se ale dále na vlastní rozvoj byznysu a jeho jednotlivých částí,“ sdělil pro HN mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Materiál pro investory nicméně uvádí, že skupina chce prodej letenek a zájezdů pustit a svou pozornost plně přesměrovat na rozvoj aktivit RegioJet, tedy vlaků a autobusů. K tomu by měly posloužit právě peníze z prodeje Student Agency.

Spor s bývalou manželkou

Informace přichází pár dní poté, co se v Brně rozhořela právní bitva Jančury s jeho bývalou manželkou Markétou. Ta dopravního magnáta žaluje kvůli výživnému ve výši pět milionů korun. Jančura částku odmítá, své exchoti je ochoten dát tři miliony korun.

Pár spolu vydržel krátce, vzali se v červnu 2012 a rozvedli se v únoru 2017. Vztah nebyl ideální, Jančura podle informací Blesku nebyl schopný odloučit práci od rodiny. S manželkou nebydlel a ani se jim nepodařilo mít dítě. Soud se nyní snaží, aby oba dva dospěli k dohodě.

Od au-pair pobytů k vlakům

Historie Student Agency sahá až do vysokoškolských studií Radima Jančury, kdy začal sjednávat mladým Čechům a Slovákům au-pair pobyty v zahraničí. V roce 1996 za tímto účelem založil společnost, kterou pojmenoval Student Agency a rychle do její nabídky zařadil jazykové kurzy a známé žluté autobusy.

Autobusy se rychle staly hitem. Od ostatních dopravců se lišily výraznou žlutou barvu a přítomností stevardky na palubě, což do té doby byla nevídaná věc. Následovalo rozšíření byznysu o prodej letenek a později o nabídku zájezdů a eurovíkendů.

V roce 2009 také přišla železniční doprava, kterou Jančura začal provozovat pod značkou RegioJet. I tento moment byl pro českou společnost do jisté míry zlomový, jelikož šlo o prvního soukromého dopravce, kterého do té doby monopolní České dráhy na železnici pustily. Vstup byl hodnocen pozitivně, jelikož Jančura do svých vlaků přinesl servis známý ze žlutých autobusů a České dráhy byly v důsledku nuceny zkvalitnit své služby.

Na železnici se otevřou nové možnosti

V roce 2015 se Jančura rozhodl autobusovou dopravu přesunout pod značku RegioJet. Student Agency se tak s portály Letenky.cz, Dovolena.cz nebo Orbix.cz stalo čistě prodejcem letenek a zájezdů. V současnosti přepraví doprava pod hlavičkou RegioJet 16 milionů lidí a Jančura se domnívá, že hlavně u vlaků je možnost růstu.

Příští rok totiž vyprší Českým drahám desetiletá smlouva se státem na zajištění dálkové dotované dopravy a RegioJet se chce o tyto spoje ucházet. Plus se soukromým dopravcům otevře přístup k dalším regionálním tratím. Jančura tak bude potřebovat další stroje, které budou vyžadovat finance.

I do jeho vyhlášených žlutých autobusů bude muset investovat. V minulých měsících vstoupil do Česka německý autobusový dopravce FlixBus, který slibuje totožné pohodlí, ale s nižší cenou jízdenek. Dokonce již oznámil, že v budoucnu chce provozovat vlaky. Jančurův holding tak bude muset vymyslet, jak se proti konkurenci vymezit.

Doporučujeme
rexrothak ( 23. května 2018 16:27 )

To výživné je jednorázovka nebo to má platit každej rok?V případě jednorázové platby nechápu zrovna u něj nepřekousnutelný rozdíl mezi 3-mi a 5 ti miliony.

105105 ( 23. května 2018 14:16 )

Kolik českých dopravců provouje nějaké linky v Německu, že se tady němci taak cpou

ProtiZeman ( 23. května 2018 13:49 )

Jsem rád, že žluté vlaky a busy bude stále provozovat - mám moc dobré zkušenosti a ČD to potřebují jako sůl.

tomik007 ( 23. května 2018 12:59 )

ZREJME chce venovat vice casu Viagrze

Zobrazit celou diskusi
1080p 720p 360p
Další videa