Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Oblačno 8°C

Z matematiky letos „rupla“ téměř čtvrtina maturantů. Pohoršili si i v češtině

Autor: ČTK, AKu - 
21. května 2018
17:05

Úspešnost českých studentů u maturitní zkoušky z češtiny a matematiky rok od roku klesá. Didaktický test z češtiny nezvládlo letos 10,4 procent maturantů, tedy o 0,7 procenta míň než loni, zatímco z matematiky propadlo 22,3 procenta maturantů, což je o 0,6 procenta méně než loni. Vyplývá to z tiskové zprávy s výsledky didaktických testů, kterou v pondělí poskytl organizátor maturit Cermat.

Matematika „obhájila“ i letos pozici nejméně úspěšného předmětu v maturitních testech. Výslednou známku čtyři dostalo z matematiky 24,5 procenta lidí. Téměř polovina jich tak buď neuspěla nebo uspěla jen s druhým nejhorším hodnocením, tedy dostatečně. Zároveň se oproti loňskému roku mírně snížil podíl žáků, kteří v řádném termínu složili didaktický test matematiky na jedničku nebo dvojku, a to z 28,7 procenta na 27,6 procenta. Maturantů s trojkou z matematiky je letos 25,6 procenta.

Z povinného testu z češtiny propadlo letos 6488 maturantů z celkového počtu 62 234. Neuspěl tak každý desátý maturant, který psal test poprvé. Ještě v roce 2014 to přitom bylo 2,76 procenta maturantů. V didaktickém testu z matematiky neuspělo 3298 studentů z 14 762 maturantů, kteří ho skládali.

Maturita z matematiky by měla být povinná na gymnáziích a lyceích od roku 2021. Na většině ostatních maturitních oborů se má stát povinnou součástí maturity o rok později. V současnosti musejí maturanti skládat zkoušku z češtiny a druhý předmět si vybírají mezi matematikou a cizím jazykem. Podíl maturantů, kteří dají přednost matematice, v posledních letech stále klesá. Letos si ji zvolilo 23,4 procenta maturantů.

K maturitním zkouškám bylo letos přihlášeno 69 318 středoškoláků, což je zhruba o 500 méně než loni. Maturitní testy se letos psaly od 2. do 9. května. Sloh z češtiny byl už 11. dubna.

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

lobotom ( 21. října 2018 00:32 )

Tak to by jich muselo rupnout ještě mnohem víc. Nebo snad už ani neznáte rozdíl mezi průměrem a minimem?

mnpv ( 22. května 2018 11:07 )

Povinně? To je nesmysl, šli tam dobrovolně a to jenom ti, kterým to myslí

mnpv ( 22. května 2018 11:04 )

Jj to je katastrofa. Nejen matematika, ale znalosti gramatiky ani ne na úrovni čtvrté třídy ZŠ. Proč tolik roků studují? Peněz to stojí a každá generace je o něco méně vzdělaná jako ta předešlá.

Zdeněk Kopečný ( 21. května 2018 22:03 )

Třeba se jenom překlepla. Proč hned taková slovíčka ? Více vzájemné tolerance, vážení.

Zdeněk Kopečný ( 21. května 2018 21:51 )

Češtinu by měl ovládat každý. Když člověk čte některé projevy, tak je to obraz bídy a utrpení. Pro učení se cizím jazykům je dobré znát gramatiku, větný rozbor apod. Matematika prý má děti naučit myslet. To je i sporné, kdo se narodí od přírody s IQ šimpanze, tak ho asi nic k myšlení génia nepřivede. Matematika je sice královna věd, ale obyčejný člověk si vystačí i s učivem z 1. stupně ZŠ. Já mám průmyslovku, ve 4. roč. už jsme matiku neměli, ani nebyla u maturity. Pracoval jsem i v konstrukci a vystačil jsem se základ. operacemi, (od)mocninami, základy geometrie (plochy, objemy, trigonometrie, tělesa atd.). Bylo by spíše vhodné vyhledávat děti, které matematika baví; snažit se udělat z ní i zábavu. Pak je časem připravit ke studiu na vyšším stupni (přírodní vědy, technika). Bylo by škoda zahodit a zmařit vyložené talenty.

Zobrazit celou diskusi