Kaufland naštval zákazníky. Část obchodů zavřel, jindy byly fronty až „od masa“
Obchodní řetězec Kaufland se ve čtvrtek dopoledne potýkal s technickými problémy s pokladním systémem. 24 obchodů musel kvůli chybnému nastavení úplně zavřít, v jiných fungovala jen část pokladen, oznámila firma. Zákazníci bombardovali Facebook řetězce nespokojenými komentáři, kde žádali kompenzaci. Vše se do normálu podle společnosti vrátilo kolem poledne. Jako omluvu nabízí Kaufland zákazníkům slevu na sladkosti.
Podle prohlášení řetězce bylo přičinou chybné nastavení parametrů v pokladním systému. „Chybu jsme velmi rychle identifikovali a provedli jsme nápravu. Od 11.00 hod. začaly postupně všechny prodejny fungovat v běžném režimu.“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.
Celkem bylo uzavřeno 24 prodejen. V ostatních byl omezený provoz pokladen.
Kaufland čelí kritice už od začátku roku poté, co se zbavil části externích doplňovačů zboží. Nespokojení zákazníci uvedli, že je problém dostat se k akčnímu zboží i jen odpoledne v den nové nabídky. Firma se kritice brání.
Sleva na sladkosti jako omluva
„Omlouváme se tímto všem našim zákazníkům za způsobené komplikace a děkujeme našim zaměstnancům za zvládnutí obtížné situace.
Jako omluvu pro naše zákazníky jsme připravili slevu 20% na stovky vybraných sladkostí a to v období od 23. 3. do 25. 3,“ dodává tisková mluvčí.
Připomeňte si slevové šílenství v Kauflandu v roce 2015, podívejte se na video:
„S košem se nešlo prodrat přes lidi“
Nespokojení zákazníci se ozývali mimo jiné na Facebooku řetězce. Stěžovali si hlavně na čas strávený ve frontách a žádají kompenzaci. Zároveň tvrdili, že zákaznická linka je přetížená. Kaufland v reakcích na Facebooku zákazníky ubezpečoval, že situaci usilovně řeší.
„Kdo mi vynahradí ztrátu času, když neumíte mít ani zabezpečený systém a spadnou vám pokladny? Jako můj čas není zanedbatelný tak, jak si myslíte,“ reagoval na situace zákazník Jura.
„Dnes ráno… právě teď… fronta od masa až k pokladnám přes celý Kaufland. Blansko. A do toho paní hlásí, že mají problém v celé republice a ať lidé prominou. Půlhodinový nákup, který jsem dělal, nechávám v košíku a v prodejně a odcházím. Další dvě hodiny tam čekat nebudu. S košem se přes lidi ani nejde prodrat do jiných míst prodejny. Prosím Kaufland o náhradu pěti korun na vozík,“ psal na Facebooku Kauflandu Honza, další z nespokojených zákazníků.
Připomeňte si slevové šílenství v Kauflandu v roce 2015, podívejte se na video:
Nekonečné fronty a všichni ve stresu
„Kaufland Otrokovice – totální kolaps, nekonečné fronty, stresovaní zaměstnanci a zákazníci, plný obchod lidí, odložené nákupní košíky, zavřený vstup pro nové zákazníky… toto je nakupování? Tady už Kaufland hazarduje s bezpečností lidí! Toto by si v Německu management Kauflandu nedovolil, tak to vypadá, když se šetří na mzdových nákladech… škoda, nakupovalo se zde dřív dobře… ale teď? Slogan Kauflandu ‚Z lásky k Česku‘ – je fakt vtipný,“ zuřil další zákazník.
Kaufland, který je největším tuzemských obchodním řetězcem, nyní provozuje v ČR 128 prodejen. Řetězec, stejně jako Lidl, patří do německé maloobchodní skupiny Lidl & Schwarz-Gruppe. Lidl podle mluvčí Zuzany Holé žádné problémy neregistruje.
Kaufland vykázal ve finančním roce 2016/2017 tržby 57 miliard korun a zisk před zdaněním 1,97 miliardy korun. Na tuzemský trh vstoupil v roce 1998, zaměstnává v ČR více než 18 tisíc lidí. Kaufland působí v sedmi zemích Evropy – v Německu, ČR, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku a Bulharsku. Provozuje více než 1230 prodejen, masozávody a logistická a distribuční centra. Zaměstnává více než 150 500 lidí.
Přesně tak. Nechápu ty lidi...