Tetování může způsobit rakovinu uzlin. „Může za to oxid titaničitý,“ tvrdí vědci

Autor: pet -
12. 9. 2017

Tetování je pro někoho módní doplněk, pro jiného přímo životní styl. Nová studie před ním ale varuje. Vyplývá z ní, že chemické látky, které jsou obsaženy v tetovacím inkoustu, cestují krevním řečištěm a hromadí se v lymfatických uzlinách. To může způsobit jejich zduření a dokonce i rakovinu. Poznatky zveřejnil časopis Scientific Reports.

Problematický je hlavně kontroverzní chemický oxid titaničitý, který se přidává k tetovacímu inkoustu, aby vytvořil určité barvy. Tento oxid dokáže zabarvit i lymfatické uzliny a dříve byl spojován s rakovinou, svěděním a opožděným hojením.

Autor studie Hiram Castillo z evropského zařízení pro synchrotronové záření ve Francii míní: „Když si chce někdo nechat udělat tetování, je často velmi opatrný při výběru salonu, aby tam používali sterilní jehly. Nikdo už ale nekontroluje chemické složení barev, což by podle naší studie lidé možná dělat měli.“

Výzkumníci použili silné rentgenové záření k identifikaci oxidu titaničitého a těžkých kovů přítomných v tkáních kožních a lymfatických uzlin. Přestože se v kůži objevují částice různých velikostí, v uzlech jsou přítomny pouze mikroskopické fragmenty oxidu titaničitého, které mohou způsobit jejich zduření. Vědci proto věří, že částice mohou být transportovány krví nebo pohlceny imunitními buňkami, které je následně ukládají.

Video Kdysi trestanecký cejch, dnes symbol individuality. Tetování. - https://www.youtube.com/watch?v=mZ4Doat2BWQ

Pigmenty cestují do lymfatických uzlin

Celý proces může způsobit zvětšení lymfatických uzlin, narušení jejich schopnosti bojovat s infekcemi a možnosti umět odfiltrovat ostatní patogeny.

Podle dalšího autora studie Bernharda Hesse bylo už dokázáno, že se pigmenty přenesly do lymfatických uzlin, což se projevilo jejich zbarvením. „To, co jsme nevěděli, je ale to, že to dělají v nano formě, což znamená, že nemusejí mít stejné chování jako částice na mikro úrovni. A to je problém: nevíme, jak reagují nanočástice,“ dodal Hess.

Minimalistická tetování s letní tematikou jsou v kurzu!Minimalistická tetování s letní tematikou jsou v kurzu! |

Co je to oxid titaničitý?

Oxid titaničitý je druhou nejčastěji používanou složkou tetovacího inkoustu. Jeho bělení a zhušťování znamená, že se také přidává k mycím prostředkům, vonným látkám, osvěžovačům vzduchu a barvám, stejně tak je využíván i v chladicích kapalinách v chladničkách nebo jako mazivo v motorovém oleji.

Dne 9. června 2017 Evropská agentura pro chemické látky oznámila, že oxid titaničitý je látka, u které je podezření, že způsobuje rakovinu při vdechování.

Doporučujeme
105105 ( 13. září 2017 09:57 )

A ve stáří s tím budou dělat co, zabalí se do černých hábitů, a té budoucí generaci budou k smíchu, zdravotní stránka, no to bude horor , píchnout injekci

moiaza ( 12. září 2017 19:12 )

Tetování je módní doplněk? Dovolte, abych se zasmál. Tetování je výsadou hlupáků, kteří si myslí, že jsou zajímaví a neodolatelní. Ve skutečností jsou šašci počmáraní a až zestárnou, budou jejich malůvky všem k smíchu a pobavení.

Další videa