Středa 24. dubna 2024
Svátek slaví Jiří, zítra Marek
Zataženo, déšť se sněhem 7°C

Zachránil život kolegovi na motorce, sám nedojel. Závodník Kvapil si teď plní sen

18. října 2017
10:00
Prezentace klienta: Toto není redakční text. Redakce Blesku nezodpovídá za jeho obsah

Dakarský závodník, voják a hrdina Lukáš Kvapil vyměnil motorku za auto. Na příští Rallye Dakar bude pomáhat jezdci Tomáši Ouředníčkovi. A o rok později by do závodu mohl vyjet sám. Oba jezdci to potvrdili v pražském showroomu Mototechny, od které budou mít na Dakar pořádnou výbavu. Mototechna zároveň oslavila, že patří už pět let pod značku AAA Auto, za tu dobu prodala 35 tisíc ojetých automobilů. Akcí diváky provedl herec a další tvář společnosti Václav Vydra.

Lukáš Kvapil je dakarský závodník a voják z povolání, který dostal za záchranu soupeřova života medaili ministra obrany. Pomohl zraněnému italskému jezdci – oživil ho, poskytl mu ošetření a přivolal pomoc. Sám pak havaroval.

Letošní Dakar na svém motocyklu tak sám nedokončil, ale už se těší na další právě s Tomášem Ouředníčkem. Divákům by rádi přiblížili také méně známé zákulisí závodu.

„Dakar pojede Tomáš, on je závodník, ten hlavní, na kterého budeme pracovat celý tým. Já, i kdybych chtěl závodit, tak na to nemám potřebné zkušenosti. Budu zprostředkovávat ten pohled závodníka z druhé strany a dělat podporu Tomášovi v celém závodě,“ popsal Kvapil.

Splněný sen a vážné zranění

Pro Kvapila byl start na Dakaru splněný sen, i když nedopadl podle jeho představ. Přesedláním do auta se mu plní další cíl a napřesrok by dokonce mohl sám startovat jako závodník.

Podle pilota Tomáše Ouředníčka je Dakar „cirkus“, který má neuvěřitelně silnou atmosféru. Tu by měl Kvapil zprostředkovat divákům a přilákat tak ke sledování závodu víc Čechů.  

„Jsou tam okamžiky, kdy se chcete převléct, ale všude kolem jsou diváci, kdy se chcete vyčůrat, ale nedá se to, protože všude jsou spousty diváků, fanoušků. Kolem startu Dakaru je okolo asi milionu lidí. Když si představíte, že se prodíráte milionem lidí, to jsou věci, které se nedají zaznamenat, ale my je nosíme sobě,“ popsal atmosféru závodu Ouředníček.

Odstartuje Kvapil napřesrok?

Ouředníček Kvapilův postup chválí. Už v lednu začne čerpat zkušenosti ze zázemí. „Příští rok bude tréninkový a v roce 2019 bude startovat se závodním vozem. Pojede tam řada mezinárodních závodníků, není to jen pohled českého závodníka, ale uvidí, jak to prožívají další závodníci z jiných zemí,“ dodal Ouředníček.

Partnerem obou závodníků je nostalgická značka Mototechna. Ta už pět let patří do koncernu AAA Auto a zároveň rok spolupracuje s nejvyšší fotbalovou soutěží. Mototechna za pět let od svého obnovení prodala celkem 35 tisíc zánovních a dražších ojetin. Průměrná cena jednoho vozu byla 407 tisíc korun. Uvedli to zástupci AAA Auto na tiskové konferenci.

Nejprodávanější jsou vozy Škoda Fabia či Octavia a Hyundai i30. Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, s benzinovým motorem, manuální převodovkou a v bílé barvě.

Mototechna jako nostalgie

„Když jsme se rozhodovali, jak uvést na trh samostatný segment zánovních vozů, měli jsme šťastnou ruku při výběru nostalgicky známé značky Mototechna, kterou jsme právě v té době získali. Značku si lidé pamatují ještě z dob komunismu, kdy byla symbolem pro nedostatková nová auta a dlouhé fronty s žádankami o automobil. To v současnosti určitě nehrozí, uvedla generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Video  Mototechna od AAA Auto slaví 5 let. „Je v tom nostalgie,“ říká šéfka firmy  - Komerční sdělení
Video se připravuje ...

Mototechna v ČR a na Slovensku spolupracuje s řadou dealerů, leasingovými společnostmi a dalšími firemními zákazníky. Díky partnerství s nejvyšší fotbalovou soutěží navázala také spolupráci v oblasti výkupu a prodeje vozů nejen s kluby, ale i s jejich partnery.

Skupina autobazarů AAA Auto loni zvýšila počet prodaných aut o 9,5 procenta na 69 000 vozů. Letos plánuje zvýšení odbytu na více než 77 000 aut. Na konci roku 2017 by měla skupina mít 45 prodejních míst, což je stav před krizovým rokem 2008. AAA na trhu působí 25 let. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

cojetoza ( 17. září 2017 20:36 )

No tak to je jiná mototechna než bývala, Takový auta nejsou skoro ani v jiných autobazarech, Mercedes S Klasse vedle Superbů, audin, ale i levnějších.. Jako dost dobré.

Zobrazit celou diskusi