Úterý 19. března 2024
Svátek slaví Josef, zítra Světlana
Oblačno 8°C
Nejčtenější
na Blesk.cz

Jaroslav zkolaboval v Chorvatsku: Pojišťovna mě nechala bez pomoci, tvrdí

Autor: František Prachař - 
29. září 2017
11:06

Paní Věra Vašíčková (57) a její přítel Jaroslav Bolf (61) se znají už pětadvacet let. Výročí se rozhodli oslavit dovolenou v Chorvatsku. Koupili si zájezd (jeli po vlastní ose) a pojistili se u pojišťovny Axa. A zaplakali nad výsledkem.

Do Orebiče dorazili 30. června, ubytovali se kousek od moře a těšili se na odpočinek. Hned následující den se vypravili na ostrov Korčula, prošli ho, koupali se, dopřáli si oběd, zkrátka užívali si, jak se na dovolené patří.

„V noci nemohl Jarda popadnout dech a stěžoval si na bolest na hrudi. Volala jsem záchranku, ale on po jejím příjezdu zkolaboval. Tak ho vrtulníkem dopravili na plicní kliniku. Hned musel na JIP a nasadili umělé dýchání,“ popisuje paní Vašíčková potíže svého přítele. Ten se cítil naprosto zdráv, ještě 26. června se nechal prohlédnout – pro jistotu – svojí ošetřující lékařkou a byl v pořádku.

Druhý den se paní Vašíčková do nemocnice vypravila s mobilem, doklady a osobními věcmi svého přítele. „A taky jsem hned volala asistenční linku pojišťovny Axa a řekla jim, co se stalo,“ vzpomíná. Podle jejích slov si v Axe vyžádali kontakt na domácího lékaře pana Bolfa a slíbili, že se spojí s primářem dubrovnické kliniky.

Pan Bolf je totiž diabetik II. stupně a podle primáře měl mít při převozu domů k dispozici kyslíkovou lahev. Jenže Axa žádného lékaře v Dubrovníku nekontaktovala (panu Bolfovi to řekl sám primář) a na opakovanou telefonickou žádost nemocného muže o pomoc mu bylo řečeno, aby si převoz zařídil sám. „Nakonec pro mě 18. července přijel syn,“ shrnuje pan Bolf.

S hořkou ironií dodává, že se mu na dovolené ale splnil životní sen – let vrtulníkem. „Škoda jenom, že jsem o tom nevěděl,“ usmívá se. „Obrátil jsem se na Ombudsmana Blesku proto, že jednání pojišťovny je podle mne nehorázné.“

Proč pojišťovna nepomohla?

Na otázky Blesku odpověděl tiskový mluvčí pojišťovny Axa Jiří Cívka

Váš klient byl pojištěn v kategorii Super plus – do částky 3 milionů korun. Co vše tento druh pojistky při hospitalizaci pojistníka zahrnuje?

„Sjednané pojištění zahrnuje mimo jiné pojištění léčebných výloh do limitu 3 milionů korun. Plánovaný lékařský zákrok či následky požití alkoholu připojistit nelze, vybraná chronická onemocnění ano. Principem pojištění, jak je definováno zákonem, je krytí finančních rizik souvisejících s nahodilou událostí.“

Přítelkyně Věra Vašíčková kontaktovala Axu. Na asistenční lince ji ujistili, že se ozvou. Nedošlo k tomu. Proč?

„Podle dostupných záznamů asistenční služby došlo k nahlášení události paní Vašíčkovou 4. července letošního roku. Od tohoto dne byla naše asistenční služba v každodenním kontaktu s paní Vašíčkovou či s nemocnicí v Dubrovníku prostřednictvím naší místní chorvatské pobočky.

12. července ale Axa chtěla znát spojení na plicní oddělení nemocnice Dubrovník.

„Podle dostupných záznamů asistenční služby jsme v rozmezí 12. a 13. července letošního roku kontaktovali paní Vašíčkovou i pana Bolfa s žádostí o propojení na jeho praktického lékaře v ČR a také na jeho specializované plicní oddělení v ČR, na kterém se pan Bolf v minulosti před cestou do Chorvatska léčil. Ověřovali jsme informace nutné k řešení případu. Léčbu na specializovaném plicním oddělení v ČR v minulosti nám potvrdil také pan Bolf osobně.“

Pan Bolf zavolal cca 13.–14. 7. Axu sám a žádal o převoz. Bylo mu řečeno, že ho musí zaplatit pojišťovně. Pojistka by převoz nepokryla? Proč?

„Pracovník asistenční služby panu Bolfovi 14. července vysvětlil, že jsme připraveni zajistit jeho převoz zpět do ČR s tím, že vzhledem k dostupným informacím a chybějící lékařské dokumentaci zatím nejsme schopni posoudit jeho případný nárok na pojistné krytí – tedy to, zda bude mít pan Bolf nárok na úhradu repatriace. Pan Bolf zatím nevznesl svůj nárok na poskytnutí pojistného plnění, což je nezbytné, abychom se mohli jeho případem dále zabývat – případ je totiž stále otevřený.“

Bude to dlouhý spor

Ombudsman Blesku Martin Šváb radí, aby si pan Bolf ještě předtím, než začne činit proti pojišťovně jakékoli právní kroky, ověřil, proč pojišťovna odmítla uhradit repatriaci.

„Nechť podá pojišťovně písemně oficiální stížnost. Je totiž možné, že jeho převoz nebyl uskutečněn kvůli vyčerpání pojistného limitu (let vrtulníkem, pobyt na jednotce intenzivní péče). Pokud pojišťovna nebude reagovat, případně pan Bolf vyhodnotí její odpověď jako nepravdivou, zavádějící nebo neuspokojivou, může podat stížnost na postup pojišťovny k dozorovému orgánu, což je Česká národní banka,“ soudí ombudsman Šváb, ředitel právního oddělení Provident Financial.

„Pan Bolf může požadovat po pojišťovně náhradu způsobené nemajetkové újmy (zdravotní riziko cesty autem, možné zdravotní následky). Bude však muset prokázat, že pojišťovna jednala v rozporu s pojistnou smlouvou, když odmítla hradit jeho převoz,“ pokračuje ombudsman Blesku Martin Šváb.

VIDEO: Zlomil si nohu na chodníku z kluzké žuly: Měl jste s tím počítat, odmítli ho.

Video  Zlomil si nohu na chodníku z kluzké žuly: Měl jste s tím počítat, odmítli ho.  - Eva Fraňková, Lukáš Červený
Video se připravuje ...

Aktuální dění

 

Izraelsko-palestinský konflikt:

ONLINE dění v Izraeli Velitel Hamásu Iron Dome

Válka na Ukrajině:ONLINE dění na Ukrajině

oldedek ( 1. října 2017 16:43 )

Z uvedeného pro ostatní v republice vyplývá - lidi "mazejte" o AXY velkým obloukem ...

jetela ( 29. září 2017 13:24 )

Pan urcite i kdyz ho prevazeli do nemocnice vrtulnik nevycerpal tri miliony. Ja jsem pred 15 lety byla v nemocnici na Mallorce. Je fakt, ze jsem byla s cestovkou, delegat vse zaridil. Byla jsem v soukrome nemocici, ta vypadala jako hotel u nas. Pece vyborna, zadne doplatky jsem neplatila i kdyz jsem urcite mela mensi limit nez zminovany pan. Prevoz z Chorvatska se pohybuje kolem 100 000, plus tady by si uctovali jeste kyslikovou lahev.

agfor ( 29. září 2017 12:18 )

Šlo o typické chování pojišťoven. Hlavně, že se jim nacpou peníze, ale plnit své povinnosti už nechtějí - jen samé výmluvy, že se to či ono pojistka nevtahuje.

Zobrazit celou diskusi